Systemförvaltare till Carnegie đŸ‘šâ€đŸ’»

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten

Wrknest söker nu Ät Carnegies rÀkning en Systemförvaltare som har erfarenhet inom dessa omrÄden eller liknande. Du har erfarenhet av att koordinera förvaltningsaktiviteter dÀr samverkan mellan verksamhet och IT behövs.

Carnegie Àr Nordens frÀmsta finansiella rÄdgivare. De sammanför investerare med entrepenörer och företag för att skapa tillvÀxt för kunder, Àgare och samhÀllet i stort. En mötesplats mellan kunskap och kapital helt enkelt.

Detta Àr en direktrekrytering till Carnegie dÀr Wrknest har hand om processen.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen kommer du att hÄlla ihop planering och kravstÀllning frÄn verksamhet, utveckling & support, anvÀndaradministration, behörighetshantering, uppföljning av SLA gentemot leverantör. Det primÀra förvaltningsomrÄdet Àr deras IntranÀt som baseras pÄ MS SharePoint och Externwebb som baseras pÄ WordPress. I rollen ingÄr ocksÄ operativt arbete med SharePoint för att underhÄlla innehÄll och sidor. Du ingÄr i ett team som arbetar med applikationsförvaltning och utveckling av köpta system dÀr din roll som systemförvaltare innebÀr att hÄlla ihop förvaltningen tillsammans med verksamhet och extern/intern IT. Du har förmÄga att driva utredningar, förstudier och andra uppdrag som Àr kopplat till ditt ansvarsomrÄde. Du kommer Àven ha processansvar för behörighetshantering för Carnegies system sÄvÀl köpta som egenutvecklade.

Vi söker dig som har

- Relevant utbildning i t.ex Systemvetenskap/Datavetenskap
- Minst 5 Ärs erfarenhet i rollen som systemförvaltare dÀr du har arbetat med systemfrÄgor sÄsom design, implementation, utveckling och support.
- Du kan uttrycka dig vÀl i tal och skrift pÄ svenska och engelska.
- Erfarenhet frÄn Agila metoder som Scrum/Kanban, MS Azure devops, förvaltningsramverk som PM3/ITIL.
- Tidigare erfarenhet av arbete med ramverk och styrning för behörighetshantering. Erfarenhet av MS SharePoint.

Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet frÄn förvaltning av CMS system och WordPress, deltagit i krav och testarbete

Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr strukturerad, mÄlmedveten och har en analytisk förmÄga. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.



Övrig information

TjÀnsten avser heltid, 40h/v.
Start: SÄ snart som möjligt med hÀnsyn till eventuell uppsÀgningstid.
Plats: Centrala Stockholm

För att snabbt komma in i företaget och arbetsuppgifter kommer du att fÄ en onboarding i samband med start. Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.



I över 200 Är ha Carnegie haft en central position inom nordiskt nÀringsliv. Under 1800-tala som handelshus. Sedan ett sekel tillbaka som finansiell rÄdgivare. Idag Àr Carnegie nordens ledande investment- och privatbank. En mötesplats för idéer, kunskap och kapital, för investerare och investeringsmöjligheter. Carnegie Àr marknadsledare inom Investment Banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 erfarna och engagerade medarbetare vÀgleder Carnegie sina kunder till bÀttre affÀrer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Liknande jobb