OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DB Schenker.
Om företaget:
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos dem blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har cirka 150 medarbetare i Göteborg, Malmö, Essen, Houston och Dubai. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. De tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.
Arbetsuppgifter:
För att förstärka verksamhets kompetens inom MS Dynamics NAV söker Schenker Dedicated Services nu ytterligare en person som vill vara med och ansvara för underhåll och support. De arbetar idag i två MS Dynamics NAV2016-installationer – order- och lagerhantering samt inköpsfakturor via ExFlow. Som systemförvaltare arbetar du med anpassning, testning, underhåll och uppdateringar i systemet. Anpassning och underhåll av systemet sker utifrån såväl verksamhetens önskemål som eventuella förändringar i regler och lagar inom redovisningsområdet.
Vidare arbetar du med att öka medvetenheten kring systemets användarbarhet genom att utbilda och supportera medarbetare runt om i organisationen och använder den input du får till att utveckla systemet för att stödja verksamhetens processer på bästa möjliga sätt. Du arbetar med breda, interna kontaktytor och blir en del av ett team inom IT och teknik bestående av tolv kollegor.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst tre års erfarenhet av arbete med MS Dynamics NAV2016
• Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift
• Meriterande med kunskap inom transportbranschen
• Meriterande med förståelse för ekonomiprocesser i form av fakturahantering och liknande
För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att kontinuerligt sätta dig in i och följa verksamhetens behov av nya och förbättrade rutiner. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och säkerställer att allt blir gjort i tid och med god kvalitet. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som i samarbete med dina kollegor. Därtill har du en god förmåga att arbeta i en föränderlig miljö och anpassar dig effektivt efter nya omständigheter.
Övrig information:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Navision, Nav, Nav2016, systemförvaltare, systemsupport, koordinator, support, systemförvaltning, heltid, Göteborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund