Systemförvaltare till Finansinspektionen

Systemförvaltare till Finansinspektionen

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att arbeta med systemförvaltning inom finansområdet? Då kan det här vara jobbet för dig.

Om jobbet

Tjänsten är placerad på avdelningen Betalrätt på verksamhetsområde Betalningar. Som systemförvaltare på Betalrätt arbetar du tillsammans med övriga systemförvaltare och ansvarar för förvaltningen på (FI) Finansinspektionen av vårt institutregister, företagsregister och vårt it-stöd för tillståndshantering. Ditt fokus är att bidra med verksamhetsperspektivet men du förutsätts även ha viss kunskap om de tekniska delarna. Du kommer också att vara delaktig i nyutveckling av systemen.

I rollen ingår att ta fram och hålla i internutbildningar för systemen för att säkerställa en god kunskapsnivå brett i organisationen. Du har ett nära samarbete med assistenter, jurister och systemutvecklare för att säkerställa att behov realiseras på bästa sätt. Som medarbetare på avdelningen ingår att delta i verksamhetsutveckling bland annat genom att ta fram process- och rutinbeskrivningar.

Rollen innebär även ett nära samarbete med kravanalytiker, produktägare och verksamhetsområde It.

Din utbildning och erfarenhet

Vi söker dig som


• har några års arbetserfarenhet av systemförvaltning eller närliggande uppgifter, alternativt med andra tekniska system för registrering av information eller ärenden
• har kunskap i Officepaketet särskilt Word och Excel
• uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du                                                                               


• har utbildning i systemvetenskap alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning
• har arbetat med Pega och/eller Platina
• har erfarenhet av Scaled Agile Framework, UX
• tidigare har arbetat på myndighet
• har erfarenhet av förvaltningsrättsliga principer
• har erfarenhet av att jobba i It projekt relaterade till ärendehandläggning
• har Pega certifiering
• har arbetat med kravställning och behovsutredningar
• har kunskap om tillståndsprocessen på FI.

 Om dig

 I det här jobbet behöver du


• bidra till ett gott samarbete
• driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde
• kommunicera tydligt med olika målgrupper
• ta egna initiativ.





Om oss

FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, välfungerande marknader, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden.

På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. För mer information om vår organisation: https://www.fi.se/sv/om-fi/organisation/





Bra att veta

Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.

Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen.

På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder:  https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/

En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen.

Sök jobbet


Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis. Vi kommer att bjuda in till intervjuer efter sista ansökningsdag.

Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.




Anställningsform:

Tillsvidareanställning:

Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.


Omfattning:
Heltid


Kontaktperson:

Ann-Sofie Andersson, Tf enhetschef, 08 408 988 21 och Alfred Karlsson, Hr specialist, 08 408 984 93.





Sista ansökningsdag:


2024-07-19

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Thunström

Therese Thunström
+46730623372

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Finansinspektionen
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2024
  • Ansök senast: 19 juli 2024

Besöksadress

Brunnsgatan 3
None

Postadress

Brunnsgatan 3
Stockholm, 10397

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024