Systemförvaltare till Gryaab AB

Systemförvaltare till Gryaab AB

Arbetsbeskrivning

På Gryaab jobbar vi tillsammans för ett renare hav och en hållbar framtid. Vi är ett regionalt bolag som renar avloppsvattnet från sju kommuner. Vi kombinerar teknik, innovation och resursåtervinning som skapar miljönytta varje dag. Hållbar utveckling står i fokus. Gryaabs medarbetare är vår viktigaste resurs och du har stora utvecklingsmöjligheter hos oss. Här finns en stark vi-känsla där vi genom ett öppet och positivt synsätt skapar förutsättningar för en arbetsmiljö där vi trivs och mår bra. När vi mår bra gör vi också ett bättre jobb! Ett starkt engagemang är något som kännetecknar oss och i en öppen och positiv miljö kan engagemanget växa.

Gryaab är inne i en expansiv fas som bland annat innebär att vi kommer genomföra vår största utbyggnad någonsin. Utbyggnaden beräknas vara färdig år 2036. Vill du bli en av oss och vara med på vår resa för ett renare hav och en mer hållbar framtid? Sök jobb hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som systemförvaltare verksamhetssystem hos oss på Gryaab kommer du att arbeta med att utveckla och förvalta Gryaabs IT-verksamhetssystem. I arbetet ingår bland annat underhåll, förbättring och stöd till verksamheten. Du tar ett helhetsansvar där du hanterar ärenden kring användarstöd, leveranstesta nya funktioner, felsöker och löser incidenter, hanterar behörigheter, utformar dokumentation och utbildningsmaterial samt hanterar systeminställningar. Du kommer också driva nya digitaliseringsprojekt inom verksamhetsområdet där kravinsamling från verksamheten, kravställning mot leverantörer och acceptanstestning av leveranser är en naturlig del av arbetet. I dina arbetsuppgifter ingår det även att leda användargrupper och hålla utbildningar vid behov.

Du kommer tillhöra gruppen Automation & IT.

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka i så fall inte att ansöka redan idag

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med lämplig eftergymnasial utbildning inom IT och erfarenhet från området. Vi ser helst att du har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom området och behöver kunna behärska svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att hantera leverantörer genom kravställning, beställning och validering av leverans. Har du även erfarenhet från konstruktionssystem och underhållssystem, såsom COMOS och MaintMaster samt arbetat med SQL Server, Windows Server så ser vi även detta som meriterande.

Du är tekniskt intresserad och kan själv eller tillsammans med extern leverantör hantera alla eventuella problem relaterade till området. Du har det strategiska tänkandet och kunnandet för att få en stabil IT-miljö som lever upp till både nuvarande och kommande krav.

Som person är du driven, du har en helhetssyn och sätter den egna verksamheten i ett större sammanhang. Vidare är du också kommunikativ och skapar förtroende. I den här rollen behöver du även vara strukturerad, arbeta effektivt och se till att arbetsuppgifter slutförs.

ÖVRIGT
Hos oss kommer du att ha spännande och meningsfulla arbetsuppgifter. Du har möjlighet till flextid och vi erbjuder ett friskvårdsbidrag som vi hoppas att du använder. Du kan träna på vårt gym och som cykelvänlig arbetsplats har vi också bidrag för utrustning och cykelservice. Gryaab har en personalförening som ordnar många uppskattade trivselaktiviteter under året. Vi tycker att jämställdhet är en viktig faktor både för att nå bra resultat och för att utveckla verksamhetens innehåll och kvalitet. Gryaab har drygt 120 anställda och omsätter cirka 365 miljoner kronor. Vill du läsa mer om oss gå in på gryaab.se
Gryaab undanber sig att kontaktas av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Gryaab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 14 november 2023

Liknande jobb


4 november 2024

Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024