Systemförvaltare till hjälpmedelscentralen

Systemförvaltare till hjälpmedelscentralen

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelscentralen, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättning. Hjälpmedelscentralen ingår i Regions Sörmlands division medicinsk service. Verksamheten är intäktsfinansierad och drivs i samverkan mellan regionen och länets kommuner. Den huvudsakliga verksamheten ligger i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping.

Vi är organiserade i fyra sektioner hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, lager och logistik samt administration och är ungefär 80 medarbetare tillsammans. Alla har ett stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet för länets invånare.

Nu söker vi en systemförvaltare till administrationssektionen i Eskilstuna.

Dina arbetsuppgifter
• Drift, förvaltning och vidareutveckling av våra affärssystem Sesam2, Visma webSesam, LMN samt respektive webbgränssnitt
• Ansvara för och driva projekt inom IT
• Delaktig i arbetet med informationssäkerhet
• Delta i regionövergripande projekt
• Delta i vissa upphandlingar, ex distributörsavtalet för inkontinenshjälpmedel
• Representant i olika nätverk.

Din kompetens
Vi söker dig som brinner för att leverera bästa möjliga systemstöd för att möta verksamhetens krav och behov. Vi ser att du gör detta genom ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Du är driven, engagerad och har ett professionellt bemötande av både interna och externa kontakter.
Meriterande om du har universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis systemvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant. Meriterande med erfarenhet av systemförvaltning, utveckling, Excel, affärssystemet Sesam2 samt Sesam LMN.
Meriterande om du har erfarenhet från arbete inom hjälpmedelsverksamhet. Du har B körkort.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.


Information om tjänsten lämnas av
Sektionschef på hjälpmedelscentralen Ann Godlund, 016-10 35 95.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.

Vi hoppas att du tycker att detta låter spännande och blir nyfiken på att veta mer om oss, vårt engagerade team och vårt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan så att vi kan berätta mer!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-08-15.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2024
  • Ansök senast: 15 augusti 2024

Liknande jobb


24 november 2024