Systemförvaltare till HR-avdelningen i Linköping

Systemförvaltare till HR-avdelningen i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsplatsbeskrivning
Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
HR-avdelningens främsta uppgift bli att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagar-organisationerna, myndighetens personalansvarsnämnd.
Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom HR-avdelningen. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens personaladministration.
Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag blir att tillsammans med IT-avdelningen underhålla och utveckla lön- och personalsystemet Heroma som digital plattform för myndighetens HR-arbete. Tillsammans med övriga i gruppen utgör du verksamhetsnära förvaltning. Ditt arbete innebär felsökning och konfiguration i Heroma samt att leda och planera införandet av ny funktionalitet. Du kommer ha en viktig del i att skapa struktur och systematik i förvaltningsarbetet samt kunna identifiera utvecklingsbehov i verksamheten och realisera dessa inom ramen för förvaltningsplanen. Flera införanden väntas komma i närtid och du ser fram emot digitaliseringen myndigheten står inför.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
förvärvad kunskap genom flerårig arbetslivserfarenhet inom systemförvaltning
erfarenhet av systemförvaltning och/eller systemadministration av personal/lönesystem
erfarenhet av att införa nya system/systemfunktionalitet
goda kunskaper i Excel
hög datorvana



Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
utbildning i systemvetenskap (de senaste tio åren) eller annan utbildning som bedöms relevant
goda kunskaper i SQL
jobbat i verksamhetsnära förvaltning
arbetat i en stor och komplex organisation med många användare
erfarenhet av projektledning



Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är serviceinriktad och anstränger dig för att leverera lösningar. Du ser till verksamhetens bästa och har ett helhetsperspektiv, du är lojal som medarbetare och skapar ett gott arbetsklimat. Du har en god samarbetsförmåga och är tydlig i din kommunikation med andra. Du arbetar bra med komplexa frågor och trivs med att lösa problem. Hos oss är det självklart att man är engagerad, effektiv och tillgänglig i sitt förhållningssätt till verksamheten samt kollegor, chefer och andra medarbetare.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Sammanfattning

Postadress

Tornbyvägen 1
Linköping, 58107

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024