Systemförvaltare till Landstinget i Östergötland

Arbetsbeskrivning

IT-centrum i Landstinget i Östergötland utvecklar och förvaltar vård- och verksamhetssystem utifrån verksamhetens behov. Vi levererar välfungerande tjänster och en stabil IT-arbetsplats som hjälper användaren att effektivt nyttja IT i det dagliga arbetet.

Vi är en innovativ IT-partner som levererar stöd för användaren, nytta för vården och trygghet för patienten. Genom långsiktiga samarbeten och med bred verksamhetskunskap bidrar vi till att utveckla vården genom IT. Gemensamt för våra medarbetare är ett stort engagemang för att göra IT inom vården bättre!

IT-centrum har cirka 200 medarbetare, däribland systemvetare, tekniker och ingenjörer, men också många medarbetare med en bakgrund i vården.



Nu söker vi en Systemförvaltare till IT-centrum




Affärsområde Systemförvaltning

Tjänsten är placerad inom affärsområdet Systemförvaltning på IT-centrum. Resurser från affärsområdet ingår i förvaltningsobjekt i syfte att stödja, vidmakthålla och vidareutveckla IT-baserade verksamhetsstöd som tillför nytta till vårdverksamhet och patienter.



Arbetsbeskrivning

Resurser inom affärsområdet har i uppdrag att förvalta gemensamma vård- och verksamhetssystem och därtill hörande integrationer, tjänster samt vårdrelaterade invånartjänster. Som systemförvaltare kommer du att arbeta med att förvalta och vidareutveckla landstingets vård- och verksamhetssystem inom ramen för olika förvaltningsobjekt. Dina arbetsuppgifter innefattar ändringshantering, support, test och testförberedande arbete samt att delta i utvecklingsprojekt. Förvaltningsarbetet innebär nära samarbete med användare i vården, leverantörer samt med andra enheter inom IT-centrum i frågor som rör support och drift.



Utbildning och erfarenhet

Du har en akademisk examen inom systemvetenskap, civilingenjörsexamen eller motsvarande. Du har erfarenhet av systemförvaltning eller större utvecklingsprojekt. Erfarenhet av arbete med affärssystem är meriterande. Då du kommer att ha mycket kontakt med våra användare och leverantörer, ser vi att du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.



Personliga egenskaper

Stor vikt läggs på personlig lämplighet såsom förmåga att organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt hålla tidsramar. Du strukturerar själv upp ditt arbete och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du har mycket god samarbetsförmåga.



Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst.

Ansökningar tas endast emot genom att du registrerar dig i vår databas. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Örjan Högberg, telefon 0700-90 14 12.



Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


4 november 2024

Produktägare

Produktägare

31 oktober 2024