OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Löneservice består utav ett arbetsteam om 10 personer. Två av dessa är idag systemförvaltare. Därutöver finns det pensionsadministratör, personalredogörare och löneadministratörer i teamet. Löneservice är organiserade under Teknik- och serviceförvaltningen och har ett nära samarbete med t ex HR och IT gällande löneprocessfrågorna i stort. Ett av alla fokusområden i kommunen gällande löneprocessen är att ta fram förstudie för kommande upphandling av lönesystemet samt revidering av löneprocessen. Löneservice är även med i arbetet för att utöka utvecklingstakten av digitala lösningar som förenklar vardagsrutiner för medarbetare och chef i hela kommunens organisation.
ARBETSUPPGIFTER
Dina främsta arbetsuppgifter som systemförvaltare är att arbeta med den långsiktiga administrationen och driften av flera IT-system. Du ser till att systemen hela tiden utvecklas så att det stödjer kommunens chefer och medarbetare, att det är driftsäkert och att de som använder dem vet hur de ska göra. Du arbetar med att planera och genomföra bearbetningar/körningar löpande under månaden. Inom rollen står du i direkt kontakt med leverantören och samarbetar även med kommunens IT-enhet i samband med versionsuppdateringar, script-behov och dylikt.
Du håller i utbildningar för både medarbetare, chefer och personaladministratörer. Du administrerar behörigheter och ger löpande stöd och service till andra enheter såsom HR och ekonomi. Det inkluderar även att nå förbättringar och bidra i utvecklingsprojekt. Du kvalitetssäkrar data i lönesystemet både i rollen som systemförvaltare men också utifrån andra roller inom löneprocessen.
En andel av arbetet består även av löneadministration.
Aktuella system är: Visma Personec P, Winlas och Time Care.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av lönearbete är ett krav och vi ser gärna att du har arbetat självständigt som systemförvaltare, helst i Personec P, Winlas. Vi ser det som mycket meriterande att du har arbetat med de systemen tidigare eller har erfarenhet från liknande system, samt att du har kännedom om de lagar och avtal som gäller för offentlig verksamhet. Dina IT-kunskaper är goda och du har mycket goda kunskaper i svenska, skriftligt och muntligt.
Du som söker är en strukturerad och målmedveten person. Du är noggrann och gillar att planera ditt arbete väl samt håller deadlines. Du tar ansvar i din roll och är duktig på att identifiera och hitta lösningar. Du är social och har lätt för att samarbeta med olika människor i din roll. Du tar initiativ och är trygg och säker i osäkra sammanhang och visar tydligt på en vilja att driva frågor inom löneservice.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Birgitta Melkersson
0320-217485
Mona Larsen Jones, Kommunal
Enhetschef Maria Forsman Franzén
0320-217496
Rekryteringskonsult Experis Karina Andersson
033-23 74 62
Therese Lindh, SACO
0320-217216
Vision Birgitta Swedblom
0320-21 70 48
Enhetschef Lisbeth Hultin
0320-21 78 36
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052
Sektorchef Lena Arvidsson
0320-217052