OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.
Har du kunskap om löneprocessen och erfarenhet av systemförvaltning? Trivs du med att navigera i olika system? Vill du vara med och utveckla Sveriges nionde största kommun? Då har du ett jobb att söka.
Ditt nya jobb
En av våra systemförvaltare går i pension och vi behöver komplettera vårt systemförvaltarteam med en ny kollega. Som systemförvaltare kommer du huvudsakligen ansvara för att underhålla och utveckla vårt personalsystem Personec P.
Hos oss på Löneservice arbetar du både självständigt och i samarbete med kollegor på enheten. Vi jobbar utifrån styrmodellen PM3 och du blir en del av vår objektsorganisation. Du samverkar också med objektledare, kommunkoncernens alla verksamheter och systemleverantörer.
I rollen ingår bland annat att vara dagligt användarstöd, införa nya funktioner och integrationer med andra system, ansvara för versionsuppdateringar, hantera behörigheter, uppdatera och publicera användarhandböcker och lathundar och genomföra användarutbildningar.
Din kompetens
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lön/HR eller annan arbetslivserfarenhet som bedöms relevant för tjänsten. Du ska ha erfarenhet av kvalificerat arbete med system, företrädesvis systemförvaltning/systemadministration av Personec P. Det är meriterande om du har kunskap om lagar och avtal som gäller för offentlig verksamhet. Dina IT-kunskaper är goda och du utrycker dig väl i svenska, både i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, noggrann och lyhörd. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med dina kollegor samt bidrar med arbetsglädje och nyfikenhet. Då uppdraget innebär att samverka inom kommunkoncernens verksamheter ställer det stora krav på att vara serviceinriktad och att du har en god förmåga att se helheter och konsekvenser av olika vägval. Du ser möjligheter istället för hinder och drivs av att leverera kvalitativa resultat. Då vi arbetar med ständiga förbättringar och utveckling behöver du vara flexibel och trivas i en föränderlig miljö.
Välkommen till oss
Löneservice ansvarar för handläggning och utbetalning av lön, arvoden och pension till kommunens anställda, uppdragstagare samt förtroendevalda. Vi är 36 personer som stödjer och ger service i frågor gällande lön och pension till chefer och medarbetare i Jönköpings kommunkoncern. Varje månad hanterar vi cirka 17 000 löner.
Vår arbetsplats kännetecknas av engagerade medarbetare och lagarbete. Tillsammans arbetar vi för att alla som kommer i kontakt med oss ska få den bästa servicen. Vårt fokus är korrekt lön och pension till rätt medarbetare i rätt tid.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Tändsticksområdet. Lokalerna ligger ett stenkast från Jönköpings station vilket ger goda möjligheter att pendla med både tåg och buss.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss.
Bra att veta
Intervjuer planeras till vecka 45.
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta Elin Adamsson, Teamledare på tfn: 036- 10 63 02
Facklig företrädare, Vision tillika pensionshandläggare, Victoria Lindén e-post: victoria.linden@jonkoping.se
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som systemförvaltare på Löneservice!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.