OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen är indelade i tre verksamhetsområden; Individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och funktionshinder och kommunal hälso- och sjukvård. Förvaltningen har cirka 600 medarbetare.
Förvaltningens stödverksamheter består av centralt hållna verksamsamheter såsom IT, HR, ekonomikontor med flera.
ARBETSUPPGIFTER
Omsorgsförvaltningen har idag flera verksamhetssystem som antingen är integrerade med varandra såsom exempelvis journalsystem, planeringssystem, digital nyckelhantering samt fristående system som alla syftar till att effektivisera för medarbetare och medborgare samt öka rättssäkerheten.
Som systemförvaltare ansvarar du för användarsupport, förvalta och utveckla omsorgsförvaltningens olika verksamhetssystem och lösningar i nära samverkan med IT-enheten.
Uppdraget innebär att anpassa systemen efter krav och behov så att de stödjer verksamhetens arbetssätt och processer. Detta innebär också att vid behov arbeta verksamhetsnära och stödja med utbildningsinsatser.
Du hanterar ändringsbegäran till/från leverantör och är samordnare för kontakten mellan leverantören och kommunens IT-enhet. Du ansvarar för att leverantörsavtalet upprätthålls.
Din roll är stödjande gentemot förvaltningsledningen och arbetar på uppdrag av omsorgsförvaltningens ledningsgrupp.
Det innebär bland annat att ansvara för att ta fram statistik till förvaltningsledningen och ansvarar även för sammanställningar av dessa.
Uppdraget som förvaltningens systemförvaltare är brett utifrån verksamheternas olika uppdrag och datavana.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning för uppdraget och/eller erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga.
Vi söker dig som har erfarenhet av systemförvaltning, gärna system som används inom omsorgsförvaltningens verksamhetsområde såsom journalsystem och larmsystem.
Som person är du lösningsfokuserad, strukturerad och kommunikativ. Du arbetar självständigt och har lätt att se helheten och har god analytisk förmåga. Du är bekväm med att arbeta utifrån olika situationer och förutsättningar, med medarbetare på olika nivåer och roller inom organisationen.
Det är viktigt att vara flexibel och serviceinriktad och ha lätt för att möta människor. Lyhördhet och god förmåga att samarbeta är något vi sätter stort värde på.
Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
B-körkort erfordras.
Meriterande är kunskaper inom följande system:
- Pulsen
- Intraphone
- Procapita/Lifecare
- Appva
- Phoniro Care
- 9solution
ÖVRIGT
Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.
VÄLKOMMEN med din ansökan!