OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En dag på jobbet
Som systemförvaltare på omsorgskontorets stab kommer du att arbeta med utveckling, förvaltning och support av våra verksamhetssystem tillsammans med dina tre kollegor. Verksamheten har höga krav på kvalitet vilket gör att utveckling och förvaltning av vårt verksamhetssystem är en viktig del i arbetet. Du kommer att vara delaktig i driften av kommunens nya verksamhetssystem för alla verksamheter inom äldreomsorg, omsorgen om funktionsnedsatta och hälso- och sjukvård. Du kommer även att delta i det utvecklingsarbetet som pågår med det nya verksamhetssystemet.
Som systemförvaltare kommer du i huvudsak arbeta med:
- Upprätthålla regler och rutiner för systemen
- Vara delaktig i uppgradering av programvara och teknisk miljö
- Förvaltningsledning vid utveckling och förvaltning av verksamhetssystemen
- Utbildning av nyckelpersoner/superanvändare
- Vara kontakt mellan verksamheten och leverantören av systemen.
- Behörighetsadministration.
Vem är du?
Krav:
- Vi söker dig som har erfarenhet och ett intresse av systemförvaltningsfrågor.
- Du har relevant högskoleutbildning eller liknande erfarenhet som gett dig en gedigen kunskap i systemförvaltning.
Meriterande:
- Har du erfarenhet av verksamhetssystemet Combine, Kompanion, APPVA, Phoniro ser vi det som mycket meriterande.
- Du har goda kunskaper om verksamheter inom äldreomsorg, omsorgen om funktionsnedsatta och hälso- och sjukvård.
- Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet av programmering CSS eller skapa rapporter utifrån SQL frågor.
- Utöver det förväntar vi oss att du kan hantera Officepaketet och har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper:
- God förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer och bidrar till gott samarbete.
- Du driven och initiativtagande, ser vad som behöver göras och agerar på det.
- Du är ansvarstagande, har god samarbetsförmåga, ett öppet förhållningssätt och lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
- Du är strukturerad och har god analytisk förmåga med erfarenhet av att driva parallella uppgifter som är både korta och långsiktiga.
Vi erbjuder dig
Ett arbete där du är med och bidrar till att skapa förutsättningarna för medborgare som behöver samhällets stöd. Du som medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du har stora möjligheter att vara med och påverka din och vår gemensamma framtid. Här har vi en öppen kultur och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi tar vara på din kreativitet och ditt engagemang och uppmuntrar dig till att komma med idéer och utmana invanda arbetssätt, alltid med fokus på medborgaren. Att du deltar i utvecklingsarbete och förändringar är en självklarhet. Inom alla verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom kvalitetsarbete, metodutveckling, digitalisering och kompetensutveckling.
Du kan läsa mer om våra förmåner här: https://www.sodertalje.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss/formaner/
Välkommen till oss!
Omsorgskontoret har cirka 1 700 anställda. Du kommer att tillhöra IT och ekonomienheten på omsorgskontorets stab. Enheten har 10 medarbetare var av 4 arbetar med IT och systemförvaltning. Vårt gemensamma uppdrag är att ge stöd och service för både kontorets verksamheter, kommunledningen och politiken. Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb och erbjuder ett arbete som berör. Vi sitter i stadshusets moderna lokaler nära centrum och kommunikationer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.