OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.
Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner med 98 000 invånare. Idag är vi cirka 8 000 medarbetare som arbetar med att ge sundsvallsborna en bra kommunal service och en positiv livsmiljö.
Vår verksamhet bedrivs främst inom våra elva förvaltningar. I våra kommunala bolag finns centrala verksamheter som energi, vatten, allmännyttigt boende, näringslivsfrågor, logistik och anläggningar.
Varje dag arbetar vi för att ge Sundsvalls kommuninvånare bästa möjliga service och positiv livsmiljö. Vid Sundsvalls kommuns Servicecenter erbjuder vi stödtjänster till hela kommunkoncernen.
Lön & pension är en del av HR-avdelningen och vi hanterar löner, arvoden, pensioner och försäkringar för anställda inom Sundsvalls kommun samt ett par bolag och kommunalförbund. I vårt uppdrag ingår bl a att förvalta och drifta vårt lönesystem Heroma och andra system inom HR-området.
Vi behöver förstärka vårt team och söker en systemförvaltare.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som systemförvaltare kommer du att förvalta tre HR-system, ADATO och Stella inom arbetsmiljöområdet samt Visma Recruit inom rekrytering. Under de kommande åren kommer ansvar för ytterligare system inom arbetsmiljöområdet samt området för kompetensförsörjning att läggas till i ansvarsområdena för denna tjänst. Viss systemadministration för dessa system ingår också i tjänsten. Du kommer också att arbeta med kopplingen mellan vårt lönesystem Heroma och beslutsstödet Qlick Sense. Du blir också involverad i att förvalta våra e-tjänster och RPA.
I systemförvaltarens ansvar ingår bland annat att
• upprätta en systemförvaltningsplan för it-stödet
• löpande följa upp att systemförvaltningsplanen efterlevs och återrapportera till systemägare
• löpande stämma av och följa upp avtal med involverade parter
• säkerställa att dokumentation och rutiner kring it-stödet är uppdaterade och aktuella
• ha en löpande dialog med verksamheten och systemadministratörer om hur it-stödet stöttar dess processer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har några års erfarenhet av en roll inom systemförvaltning eller systemadministration och då gärna inom HR- eller löneområdet. Det är meriterande om du har kännedom om något av systemen som ingår i tjänsten.
Din datavana är god likaså dina kunskaper i Officepaketet.
För att lyckas i rollen behöver du ha driv och framåtanda, samtidigt som du är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Som person är du självgående och har lätt för att ta initiativ.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!