OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Identifierar du dig med ord som samarbete, tillitsbaserat ledarskap och engagemang? Drivs du av att hitta nya lösningar? Socialförvaltningens enhet för IT och ekonomi utökar och söker dig som vill jobba med att stötta och driva vår digitaliseringsresa i en roll som systemförvaltare.
Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet.
Om verksamheten:
På socialförvaltningen arbetar idag cirka 500 medarbetare som tillsammans har uppdraget att arbeta förebyggande och stödjande inom såväl socialtjänst som vård och omsorg. Tjänsten som systemförvaltare ingår i Enhet Ekonomi och IT, som är en av stabsfunktionerna inom Socialförvaltningen.
Arbetsuppgifter:
Rollen som systemförvaltare är bred och du kommer att få möjlighet att påverka tjänsten utifrån dig som person, då du kommer att jobba i ett team tillsammans med andra.
Du kommer att få delansvar för systemförvaltning av vårt verksamhetssystem Treserva. Du arbetar med förvaltning, utveckling, användarsupport, statistik och utbildning. Arbetet innebär att bli specialist för ett eller flera delområden (Individ- och familj/Äldre/Funktionsvariation) inom vårt verksamhetssystem. Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a. att göra systemkonfigurationer, systemuppgraderingar, att koordinera systemintegrationer och att implementera nya moduler i verksamhetssystemet. Ditt arbete sker i nära samverkan med systemförvaltare, objektspecialist, digitaliseringsstrateg, verksamhetsutvecklare, övriga i förvaltningsorganisationen samt med kommunens centrala IT-avdelning och externa systemleverantörer.
Då vi befinner oss på en digitaliseringsresa ingår även att delta i och driva utvecklingssarbete/olika digitaliseringsprojekt utifrån verksamheternas önskemål och förvaltningens strategiska planering. Detta kan därefter innebära systemförvaltning av nya system.
Kvalifikationer:
• Relevant Universitets-/högskoleutbildning eller mångårig relevant arbetslivserfarenhet
• Flera års erfarenhet från socialförvaltningens verksamhetsområde
• Goda kunskaper inom den lagstiftning som styr socialförvaltningens verksamhetsområde
• Erfarenhet som användare, superanvändare eller systemförvaltare från ett verksamhetssystem inom socialförvaltningens verksamhetsområde, t.ex. Treserva, Combine, LifeCare eller Paraplyt
• Meriterande med erfarenhet av systemförvaltning av komplexa verksamhetssystem
• Meriterande med erfarenhet av verksamhetsutveckling och IT-projektledning
• Meriterande med erfarenhet av analys- och beslutsstödsystem
• Meriterande med erfarenhet av processkartläggning
Personliga egenskaper:
• Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande.
• Du är social och lyhörd, har ett strukturerat arbetssätt samt god kommunikationsförmåga.
Information:
Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt. Provanställning kan komma ifråga. Vi tillämpar individuell lönesättning.
För trygghet och omtanke gentemot varandra förväntar vi oss att du är fullvaccinerad mot Covid-19.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta angiven person i annonsen. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
I den här rekryteringen använder oss av testning i urvalet för att på ett fördomsfritt sätt kunna bedöma de egenskaper som är viktiga för tjänsten. För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du uppfylla kvalifikationskraven och genomföra testerna innan sista ansökningsdag.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 16 juni 2022.
För mer information kontakta:
Malin Lindgren, Enhetschef Ekonomi och IT, Socialförvaltningen, 08-587 854 10, malin.lindgren@vallentuna.se
Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27