Systemförvaltare till Socialförvaltningen

Systemförvaltare till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Arbetsplatsbeskrivning

Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg samt för insatser till äldre och personer med funktionsnedsättning. Socialförvaltningen är organiserad i en beställar- och utförarfunktion. Socialförvaltningen har en myndighetsfunktion inom omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt en individ- och familjeomsorg som utgör beställare och en utförarorganisation för ifo, äldreomsorg och funktionsnedsättning.

Du kommer att tillhöra planering- och utvecklingsenheten med 7 kollegor som nämndsekr/registrator, MAR, MAS, tjänstedesigner, utredare, anhörigstödjare, och serviceassistent.

Målet för systemförvaltare på lång och kort sikt, enkelt uttryckt, att systemet ska uppfylla verksamhetens krav och önskemål under hela sin livscykel, från förvaltning och drift till avveckling. Vidare att fortlöpande följa verksamhetens behov och krav och tillgodose dessa genom att underhålla befintliga funktioner och tjänster men även, vid behov, implementera och möjliggöra nya sådana.

Arbetsuppgifter

Som systemförvaltare ansvarar du för verksamhetsnära systemförvaltning och anpassning av systemen enligt verksamhetens behov. Socialförvaltningen använder sig huvudsakligen av verksamhetssystemet Treserva, men som systemförvaltare hanterar du även andra system som används som för trygghetslarm, tidsregistrering, nattsensorer med flera.

I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för systemunderhåll, användarsupport, utbildning av stödanvändare, system- och behörighetsadministration, statistik inlämningar samt kontakt med leverantörer och andra aktörer.

Vi söker dig som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att driva utvecklingsfrågor. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa dina arbetsuppgifter för att finna de bästa lösningarna som skapar kund- och verksamhetsnytta. Förmågan att se processers flöden samt hur delarna och helheten påverkar varandra är viktig och du förväntas agera proaktivt i utvecklingsfrågor och vara en kompetent kravställare gentemot systemleverantörer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten. Du bör ha erfarenhet och kunskap om myndighetsutövning och utförarverksamhet för att förstå dess utmaningar och driva utvecklingsarbete. Du ska ha en dokumenterat god förmåga att uttrycka dig, såväl muntligen som i skrift.

I rollen som systemförvaltare förväntas du kunna arbeta självständigt, men även ha en god samarbetsförmåga då uppdraget innebär att du kommunicerar med ett stort antal personer. Du har förmåga att skapa goda relationer och du har en god pedagogisk förmåga och trivs med att utbilda och vägleda systemanvändare.

Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Du måste ha förmåga att snabbt sätta dig in i frågor, prioritera och hålla ordning på flera saker samtidigt.   

Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystem Treserva samt har erfarenhet av leverantörsstyrning.

Anställningsinformation

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. 

Intervjuer sker löpande.

Tillträde enligt överenskommelse.

Provanställning kommer att tillämpas.

Välkommen med din ansökan senast 2022-11-07.

 

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2022
  • Ansök senast: 7 november 2022

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024