Systemförvaltare till Socialförvaltningen

Systemförvaltare till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna? Då är du varmt välkommen till oss! Mellerud ligger vackert i Dalsland med närhet till Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, och inte mer än en timmes tågpendling från Göteborg. Socialförvaltningen är organiserad i tre sektorer samt en administrativ enhet. Som systemförvaltare är du en del av den administrativa enheten där vi arbetar utifrån socialnämndens uppsatta mål och kvalitetsgarantier. Socialförvaltningen befinner sig i en mycket spännande fas med många framtidssatsningar.
Arbetsuppgifter 
Som systemförvaltare inom Socialförvaltningen ansvarar du för förvaltning, administration och användning av verksamhetssystemet LifeCare/ProCapita. Vid din sida har du ett lokalt verksamhetsstöd riktat mot individ och familjeomsorgen. Du svarar för planering, prioritering och hantering av systemändringar och systemutveckling tillsammans med förvaltningen, användare och systemleverantör. Även systemadministration i andra verksamhetssystem inom Socialförvaltningens område ingår, som t ex SAMSA och HSA. 
Som systemförvaltare har du en betydelsefull roll i förvaltningen där du tillsammans med förvaltningsledningsgruppen planerar och styr arbetet utifrån fastställda mål. Du ansvarar för att leda arbetet med att utveckla verksamhetssystem i samklang med övriga system. Ta fram planer för verksamhetssystemet och eventuella rutiner ingår också. I din roll ansvarar du för att utbildning planeras och genomförs utifrån användarnas behov och du ser till att information och användarstöd finns tillgängligt. Du samordnar systemutvecklingsgruppen bestående av enheternas utsedda medarbetare så att utvecklingen av enheternas och förvaltningens behov i verksamhetssystemet beaktas utifrån nyttan för helheten.
Vem är du?  
Vi söker dig som är van att arbeta självständigt, är drivande och kan leda grupper så att resultat uppnås. Du ska ha lätt för att samarbeta, vara strukturerad, pedagogisk och serviceinriktad samt ha en vilja att få insikt i verksamheten. Du har högskoleutbildning och erfarenhet av systemförvaltning inom offentlig sektor, eller annan kompetens som vi anser likvärdig. Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete i LifeCare/ProCapita eller annat verksamhetssystem inom Socialförvaltningens verksamhetsområde. Vi ser också positivt på om du har erfarenhet av utvecklings- och förvaltningsarbete ur ett verksamhetsperspektiv.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det är viktigt att du har god analytisk förmåga, är leveranssäker och har lätt för att fånga upp kärnan i verksamheters behov. Du ska vara van vid att arbeta självständigt och kan hantera att det inte alltid finns upptrampade vägar att följa när du ska driva ditt arbete framåt. Det krävs ett stort ansvarstagande och lyhördhet i kombination med en god kommunikativ förmåga i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig? 
Vi erbjuder dig bland annat flexibel arbetstid, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till löneväxling för extra pension, upp till 32 semesterdagar med möjlighet att växla in semesterdagstillägget till fler semesterdagar. För denna tjänst ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
Vill du vara en del av oss? Välkommen med din ansökan till ansokan.sn1@mellerud.se




Lön                                             Individuell lönesättning, ange löneanspråk 
Kontakt                                     Frida Larsson, Administrativ chef 0530–18079

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen Mellerud
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Postadress

Storgatan 13
Mellerud, 46480

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024