OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I samband med en utökad satsning på digitalisering inom Sollentuna kommun och socialkontoret kommer systemförvaltningen på kontoret att utökas och bestå av två systemförvaltare och en digitaliseringsledare.
I rollen som systemförvaltare ska du tillsammans med dina två kollegor både förvalta kontorets verksamhetssystem samt vara behjälplig i det utvecklingsarbete som bedrivs inom området.
Inom Socialkontoret arbetar 230 medarbetare, organiserade under tre avdelningar, avdelning för vuxen och avdelning barn och unga samt avdelningen stöd och utveckling.
Socialkontoret i Sollentuna kommun svarar för myndighetsutövning och utförarverksamhet inom individ- och familjeomsorgen och har en budget på 325 miljoner kronor. Ett flertal verksamhetssystem sörjer för en effektiv digital administration och ärendehandläggning. Vårt huvudsakliga ärendehanteringssystem för individärenden är Procapita/Lifecare. Men ett flertal andra system används också inom kontoret.
Arbetsuppgifter
Vi tror att du har en bakgrund inom systemförvaltning och relevant eftergymnasial utbildning. Vi ser också gärna att du har kommunal erfarenhet och det är ett plus om du har kunskap om – och uppskattar arbeta inom – socialtjänstens ansvarsområde.
Vi söker dig som är noggrann och har förmågan att arbeta självständigt och som gillar att ta sig an nya uppgifter. Du är serviceinriktad och bra på samverkan och har en pedagogisk förmåga att förklara olika system och hur de kan användas.
På socialkontoret kommer du att arbeta på avdelningen för stöd och utveckling. Inom avdelningen samlas olika centrala funktioner – alltifrån systemförvaltare, jurist, utredare, kvalitetsutvecklare, administratörer, nämndsekreterare med flera. Systemförvaltarna ingår i en mindre grupp som är direktrapporterande till avdelningschefen. Totalt är vi en schysst och kul grupp om totalt ett 20-tal medarbetare. Vi sitter i det nyligen helt ombyggda och renoverade stadshuset, Turebergshuset, precis vid Sollentuna centrum och pendeltågstation.
Vi erbjuder
En spännande och dynamisk arbetsplats där du är med och arbetar för kommuninvånarnas bästa. Socialkontoret har nöjda medarbetare och goda resultat på medarbetarundersökningar.
För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll, kompetenser tas till vara och att vi trivs tillsammans på jobbet. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semester- och pensionsväxling.
Vi erbjuder dig möjligheter att utvecklas i en öppen och kreativ miljö med engagerade kollegor. Det finns möjlighet att till viss del arbeta på distans.
Heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
I denna rekrytering kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat/er innan anställning erbjuds.
Vi lägger vikt vid personlig lämplighet. Vi gör urval löpande.
Varmt välkommen med din ansökan.
Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!