Systemförvaltare till Sydnärke IT-förvaltning med inriktning mot telefoni

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se




ARBETSUPPGIFTER
Sydnärkes IT-förvaltning är en sammanslagning av IT-avdelningarna i Lekeberg, Askersund, Hallsberg och Laxå kommun. Sydnärke IT är en gemensam nämnd och servar samtliga verksamheter i dessa kommuner. IT-verksamheten är under uppbyggnad för att bli en gemensam organisation stödjande samtliga ingående kommuner, varvid konsolidering och förändring av infrastrukturen är påbörjad.

Tjänsten består av två delar: Den första delen är att vara ansvarig förvaltningsledare av kommunernas växel och telefonihänvisningssystem Mitel. Ditt uppdrag kommer här främst vara att utveckla och förvalta växeltelefoni, mobiltelefoni, hänvisningssystemet samt IP-telefoni för samtliga fyra kommuner. Du önskas vara den drivande vid införande av olika telefonitjänster som t.ex. kontaktcenter, kundtjänster, IP-telefoni, SMS-tjänster m.m. samt ta tillvara på telefonisystemets möjligheter för kontinuerlig utveckling.

Den andra delen av tjänsten består av att hantera felanmälningar, beställningar och förändringar av anknytningar, abonnemang och tjänster samt support av vår standardarbetsplats avseende mobiler, läsplattor och datorer.

Som systemförvaltare jobbar du nära verksamheterna och i enlighet med deras behov. En viktig del i ditt arbete blir att jobba proaktivt med utvecklande av processer, rutiner och arbetssätt inom dina områden. Till viss del kommer du att utgöra en stödfunktion gentemot verksamheterna i framtagande av rutiner samt att vara en del av vår supportorganisation.
Du kommer att ansvara för planering, testning och verifiering i samband med uppgraderingar och utveckling samt ta fram utbildningsmaterial och manualer kring de system som du ansvarar för.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- har arbetat ett antal år inom IT/telefoniområdet
- har en akademisk examen inom IT, annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig eller motsvarande kompetens
- kunskap om systemförvaltning
- en god förmåga att tänka och arbeta processinriktat
- körkort med behörighet B

Meriterande:
- erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning
- IT-teknisk bakgrund
- erfarenhet av telefonilösningar inom stora organisationer
- erfarenhet av förvaltning och utveckling av telefoni, speciellt inom mobil telefoni och IP-telefoni, telefonväxlar och hänvisningssystem (speciellt Astra MX1)
Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete/deltagande i projekt, gärna projektledning och kännedom om PM3 som förvaltningsmodell


Vi förväntar oss av dig att du är en person som är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus. Du är ansvarsfull, noggrann och har lätt att samarbeta med andra likaväl som du har god förmåga att arbeta självständigt. För att klara rollen krävs det också att du är strukturerad i ditt arbetssätt och har ett helhetstänk. Att vara analytisk och kunna arbeta proaktivt tror vi också är förmågor som behövs för rollen. Som person är du drivande, ödmjuk och prestigelös.


ÖVRIGT
Under sommaren kan det vara svårt att nå kontaktpersonerna via telefon, säkrast nås de via e-post.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Sydnärke Rikard Olsson
0585-487 14
Driftsansvarig Sydnärke IT Staffan Nordlund
0584-47 32 77
IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson
0585-487 14
Ansvarig för Tjänster & support Berit Hagström
0585-48983
IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson

Förvaltningsledare/Servicekoordinator Annelie Damin

Förvaltningsledare Infrastruktur Kristian Carlsson

IT-chef Sydnärkes IT-förvaltning Rikard Olsson

Tjänsteansvarig Sydnärkes IT-förvaltning Azra Prepic
0585-481 19

Sammanfattning

Besöksadress

Bangatan 7 FJUGESTA
None

Postadress

Bangatan 7
Fjugesta, 71631

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024