OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ale kommun med knappt 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.
Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?
Personalavdelningen består av funktionerna lön och HR. Vi har under 2016 implementerat Personec P och Time Care som systemstöd för våra lönebildnings- och bemanningsprocesser. Vi har en helt ny systempark med det mesta av den senaste funktionaliteten. Målet är att processerna ska i det närmaste bli helt digitaliserade samt lätta att arbeta i.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet är en intressant och utvecklande roll som systemförvaltare/objektsspecialist. Du blir en av flera systemförvaltare/objektsspecialister där du har specialistkunskap i Time Care, vårt schema- och bemanningssystem. Du kommer att, tillsammans med avdelningens övriga systemförvaltare, ansvara för systemförvaltningen och utvecklingen av arbetssätt och processer i Time Care planering, Time Care Pool och Personec P.
Då systemsammansättningen är ny för oss kommer du att få vara med och utveckla våra arbetsflöden och arbetssätt i nära samarbete med bemanningsenheten och övriga verksamheter. I ditt arbete kommer du att uppdatera, planera och införa nya versioner och du kommer att utbilda kollegor, chefer och andra expertanvändare i processen. Du är en van kravställare och gillar att samarbeta med såväl kollegor, externa aktörer och leverantörer.
Rutinmässiga arbetsuppgifter kommer att bestå i kontroller av bearbetningar/körningar mellan de tre systemapplikationerna, underhålla och sätta upp systemen efter våra processer, analysera och felsöka incidenter/supportärenden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom lön, HR eller som systemförvaltare. Du har flera års erfarenhet av systemförvaltning inom lön- och bemanningsområdet med applikationerna Time Care Planering Time Care Pool och Personec P. Kunskaper inom arbetsrätt och våra kommunala avtalsområden är mycket meriterande. Önskvärt är att du har erfarenhet av att driva och arbeta i projekt.
Som person är du är nyfiken och vill lösa problem. Du drivs av att skapa hållbara lösningar som fungerar väl i ett helhetsperspektiv. Att samarbeta är en förutsättning. Arbetet innebär många kontakter både internt på avdelningen och inom kommunen samt externt med leverantörer. Därför är det en förutsättning att du trivs med att arbeta i team och har förmågan att skapa goda relationer.
Du kan självständigt planera och driva utvecklingsarbete och visar vilja och intresse för din egen utveckling. Du har ett stort engagemang för systemfrågor.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreas Cederlund, rekryteringskonsult Wise Prof
0702-43 74 45
HR-chef Anne Gunnarsson
0303-33 07 07
Löne- och personaladministratör Lena Kristiansen
0303-33 07 84