OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!
Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som systemförvaltare ansvarar du för förvaltning av system som används inom äldre- och omsorgsförvaltningen samt för systemutveckling och implementering av olika digitala lösningar och välfärdsteknik i verksamheterna. Det verksamhetssystem som används inom äldre- och omsorgsförvaltningen är Lifecare/Procapita, där även LMO och Lifecare Samordnadplanering (SP) ingår. Andra system som används är bland annat Alfa digital medicinsignering, Aiai samt olika former av larm. I din roll samarbetar du med Sigtuna kommuns centrala IT-enhet och är kontaktperson mot systemleverantörerna.
Ditt uppdrag blir bland annat att i samarbete med systemens användare uppdatera, planera och införa nya versioner och moduler. Du genomför även testarbeten, dokumenterar och fungerar som en supportfunktion samt deltar i olika projekt. I rollen ingår även att ta fram och förvalta manualer och rutinbeskringar, ta fram underlag för gallring, vara delaktig i förvaltningsplaner gällande digitaliseringsarbetet.
Systemförvaltarrollen är en del i kvalitetsenheten som ska verka för att ge ökade möjligheter för bättre service till invånaren och skapa förutsättningar till effektivare interna processer. Vi står ständigt inför nya utmaningar och arbetar hela tiden på att bli bättre. Kvalitetsenheten har ett stödjande, granskande och utvecklande uppdrag gentemot förvaltningens verksamhetsområden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning och erfarenhet av systemförvaltning, gärna inom vård och omsorg. Du har kunskaper och erfarenhet från processer inom myndighetsutövning och utförarprocesserna inom vård och omsorg, hälso- och sjukvård och har god kännedom om dess regelverk och tillhörande lagar. Det är meriterande att ha god kunskap om olika verksamhetssystem och god förståelse och intresse för digitala hjälpmedel och e-tjänster. Kanske arbetar du som superandvändare idag med att stödja din enhet i frågor gällande verksamhetssystemet.
Vi söker dig som är van vid att ta eget ansvar, är strukturerad, noggrann och självgående. Då du kommer att stödja och utbilda medarbetare är det viktigt att du är pedagogisk och lyhörd. Du har en analytisk förmåga och kan se helheten i det arbete du gör. Du klarar av att arbeta i ett tidvis högt tempo och är flexibel i ditt arbetssätt. Du värdesätter ett gott samarbete med andra och har lätt för att etablera goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Karin Åberg
08-591 260 68
Se kommunens hemsida
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och