OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ersta Diakoni är en organisation där det händer mycket. Vård och omsorg utvecklas i allt snabbare takt och vi bygger ett helt nytt specialistsjukhus som ska stå klart 2023. Det pågår även andra spännande projekt som ska ge bättre tillgänglighet och kvalitet för både dem som söker sig till våra vård- och omsorgsverksamheter och för våra medarbetare.
Nu behöver vi bli fler! Vi söker dig som vill bidra i förvaltningen av IT-system för vård och omsorg.
Det här är jobbet för dig som är intresserad av förvaltning av digitala lösningar/IT-system och som vill bidra till utveckling inom området. Arbetet innebär en möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa och arbeta i en koncern som är en av Sveriges största aktörer inom idéburen vård och socialt arbete. Ersta diakoni har en tydlig värdegrund som bygger på att se hela människan och våra värdeord är professionalism, tillit och hopp.
Du kommer att tillhöra IT-avdelningens förvaltnings- och systemutvecklingsgrupp som idag består av fem personer. Gruppen arbetar främst med förvaltning av digitala system och tjänster inom vård- och omsorgsområdet som t ex journalsystemet TakeCare (vård) och SafeDoc (sociala verksamheter).
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer huvudsakligen att arbeta med förvaltning av olika digitala lösningar inom vård- och omsorgsområdet. I rollen samverkar du nära med verksamheterna som använder systemen, IT-avdelningen med tekniker/drift, samt med leverantörer. Du kommer även att delta i den kontinuerliga utvecklingen av det systematiska förvaltningsarbetet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Stöd till användare, utgöra andra linjens support
• Ansvara för att dokumentation för systemen finns, är strukturerad och av god kvalitet
• Ansvara för rutin/riktlinjer blir uppdaterade och tillgängliga för verksamheterna
• Informera och utbilda vård- och omsorgspersonal
• Hantera och följa upp incidenter och problem
• Delta eller leda systemförändringar så som kravspec, test, implementationer
• Säkerställa att systemen uppfyller lagar och krav
• Delta i övergripande regionala möten i Region Stockholm gällande TakeCare
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Du har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande.
Du har erfarenhet av systemförvaltning, gärna inom vård- och omsorgsområdet.
Meriterande att ha arbetat inom vården/omsorgsverksamhet.
Det är meriterande med erfarenhet av förvaltning av journalsystem, särskilt meriterande är god kännedom i TakeCare, t ex erfarenhet av att arbetat som lokal systemförvaltare tidigare med TakeCare.
Meriterande med god kännedom om Region Stockholms system.
Meriterande att du har kunskap om och erfarenhet av olika förvaltningsmodeller.
Personliga egenskaper
Viktiga personliga egenskaper är att du är strukturerad och pragmatisk. Du kan arbeta självständigt och i din roll har du lätt för att skapa kontakter samt förmåga att leda och inspirera andra. Du tycker det är roligt med kommunikation och förändringsarbete och motiveras av ständiga förbättringar. Du ser samarbete och förankring som självklara framgångsfaktorer, är pedagogisk och snäll.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!