OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Söker du en nyckelroll där du bidrar med din kompetens och får möjlighet att arbeta framtidsorienterat inom en socialförvaltning? Identifierar du dig med ord som samarbete, tillitsbaserat ledarskap och engagemang? Drivs du av att hitta nya lösningar? Då kan det här vara det perfekta jobbet för dig.
Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet.
Om verksamheten
På socialförvaltningen arbetar idag cirka 500 medarbetare som tillsammans har uppdraget att arbeta förebyggande och stödjande inom såväl socialtjänst som vård och omsorg. Med fokus på verksamhetsutveckling och digitalisering ska vi klara av framtidens utmaningar och vi söker nu dig som vill arbeta med systemförvaltning av vårt största verksamhetssystem Treserva.
Arbetsuppgifter
Rollen är av både strategisk och operativ karaktär och är inriktad mot systemförvaltning av verksamhetssystemet Treserva, dess försystem samt digitala lösningar. Systemförvaltaren har det övergripande helhetsansvaret för verksamhetssystemet. Du arbetar med förvaltning, utveckling och användarsupport. Ditt arbete sker i nära samverkan med objektsspecialist, digitaliseringsstrateg, övriga i förvaltningsorganisationen samt med kommunens centrala IT-avdelning och vår externa leverantör. Systemförvaltaren ingår i enheten för ekonomi och IT, som är underställd förvaltningschefen.
Systemförvaltaren ansvarar för systemsäkerhetsplan, förvaltningsplan och övrig dokumentation kring systemet. Arbetsuppgifterna innefattar att planera och samordna systemuppgraderingar, att koordinera systemintegration och att delta i eller leda implementationsprojekt. Du driver och deltar i utvecklingsarbete med verksamhetssystemet som utgångspunkt. Du undersöker behov av utveckling utifrån verksamheternas önskemål samt förvaltningens strategiska planering. Du är den som konfigurerar systemet. Du har ett delansvar för användarsupport tillsammans med objektspecialisten. Du är huvudansvarig för kontakter med systemleverantören. Du ingår i kommunens systemförvaltarnätverk.
Kvalifikationer
• Relevant universitets-/högskoleutbildning
• Erfarenhet från socialförvaltningens verksamhetsområde
• Erfarenhet av systemförvaltning/utveckling
• Erfarenhet av projektledning/verksamhetsutveckling
• Erfarenhet av att definiera projekt, skapa och förstå lösningar
• Meriterande med erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva
Personliga egenskaper
• Du arbetar mot resultat genom att du visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete.
• Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information.
• Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar och utvecklar lärande och kunskap på eget initiativ.
• Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärlds bevakar.
• Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande och du stärker dina kollegor när det syns även hos dem.
• Du har ett självständigt och strukturerat arbetssätt samt god kommunikationsförmåga.
Information
Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg.
Anställningen är en tillsvidare på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi använder oss av testning i urvalet för att på ett fördomsfritt sätt kunna bedöma de egenskaper som är viktiga för tjänsten. För att gå vidare i rekryteringsprocessen behöver du uppfylla kvalifikationskraven och genomföra testerna innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 27 juni.
För mer information kontakta
Malin Lindgren, Enhetschef Ekonomi och IT, Socialförvaltningen, 08-587 854 10, malin.lindgren@vallentuna.se
Mer information och fackliga representanter hittar du på www.vallentuna.se/ledigajobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Fuchs, Kostchef
08-587 852 11
Malin Engström, Biträdande kostchef
08-587 852 13
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström, Arbetslagsledare
08-587 852 27
Annika Sjöström Segerhjelm, Arbetslagsledare
08-587 852 62
Susanne Hamilton Löves, Rektor
08-587 852 51
Linnea Olsson, musiklärare
Pernilla Sjöström Nisell, Biträdande rektor
08-587 852 27
Jan Eriksson, Rektor
08-587 852 51
Pernilla Sjöström Nisell, Bitr rektor
08-587 852 27