Systemförvaltare/Administratör

Arbetsbeskrivning

Infrasupport, Juridisk enhet Till Juridiska enheten i Lerums kommun söker vi en medarbetare till en kombinerad tjänst som systemförvaltare och administratör. Är du intresserad av IT, samhällsfrågor och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrif? Då kan detta vara något för dig. Om oss Sektor Infrasupport är Lerums kommuns samlade stödfunktioner inom ekonomi, personal, IT, information och juridik. Juridiska enheten stödjer den politiska ledningen, förvaltningen och sektorerna med juridiska tjänster. Den juridiska rådgivningen och servicen omfattar de flesta verksamhetsområden. Juridiska enheten är sekretariat för bland annat kommunstyrelsen, kommunfullmäktige, valberedning arvodesberedning samt myndighetsnämnderna. I uppdraget ingår att planera, genomföra och följa upp kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges sammanträden. Enheten svarar även för dessa uppgifter vid bland annat myndighetsnämndernas, valberedningens och arvodesberedningens möten. Vi ansvarar för också kommunens centralarkiv. Till juridiska enheten hör också överförmyndarverksamheten. Din roll Vi håller på att införa ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem, Platina, och vi behöver därför en drivande systemförvaltare som kan arbeta med införandet av systemet och leda arbetet internt i kommunen. I tjänsten ingår också att kontinuerligt arbeta med ärendeprocessen och utveckling av systemet tillsammans med användare och leverantör. Arbetet innebär mycket kontakter och som person behöver du därför vara utåtriktad och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Likaså krävs ett intresse av att utveckla administrativt arbete och rutiner. Tjänsten är kombinerad och du kommer också att fungera som sekreterare vid bland annat kommundelsträffar och beredningar. Här kommer du att ansvara för planering av ärendeflödet, kallelser och protokoll. Övriga arbetsuppgifter som hör till juridiska enheten kan också förekomma. I din roll ingår att medverka i arbetet vid allmänna val, EU-val och eventuella folkomröstningar. Du bör vara ordningsam, ha god samarbetsförmåga och vara flexibel för att trivas med arbetsuppgifterna. Du har högskoleutbildning från förvaltningsprogrammet eller motsvarande och du har praktisk erfarenhet och kompetens inom IT-området samt goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt. Erfarenhet av arbete som systemförvaltare och arbete inom offentlig förvaltning eller politisk styrd organisation är meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 7 augusti 2008
  • Ansök senast: 15 augusti 2008

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024