OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tyresö kommun, Socialförvaltningens stab söker systemförvaltare/IT-samordnare
Om verksamheten:
Socialförvaltningen omfattar äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning samt en gemensam stab med samordnande uppdrag mot förvaltningschef och socialnämnd. Staben har särskilt ansvar för strategiska frågor, övergripande planering, uppföljning och information. I staben ingår också funktionen som samordningsansvarig för övergripande IT-stöd samt systemförvaltaransvar.
Utvecklingen av socialtjänsten går mot en ökad digitalisering, ökat behov av IT-stöd och ökade uppföljningsmöjligheter genom olika IT-system. De olika verksamhetsgrenarna inom förvaltningen har en varsin systemadministratör.
Arbetsuppgifter:
Socialförvaltningen använder sig huvudsakligen av verksamhetssystemet Treserva. Som systemförvaltare kommer du framförallt att arbeta med utveckling och förbättring av Treserva utifrån verksamhetens behov. Du ska ge ett systemstöd för användare och ledning. I arbetsuppgifterna ingår att ta fram en årlig förvaltningsplan och att ansvara för tester vid versionsbyten och vid införandet av nya funktioner. Det innebär bland annat att hantera ärenden kring beställningar, support, leveranstester, lösa incidenter, ansvara för behörighetsadministration, leverantörsstyrning samt hantera systeminställningar utifrån lagar och riktlinjer. Det innebär även viss utbildning, support och användarstöd till verksamheterna.
Vi söker en systemförvaltare/IT-samordnare som ska:
• ansvara för att samordna förvaltningens behov av IT-stöd och fungera som förvaltningens beställare gentemot kommunens IT-enhet och andra IT-leverantörer
• kunna fånga upp verksamheternas behov och se till att systemen stödjer dem
• beskriva och godkänna behov och leveranser av IT-stöd
• samverka med systemadministratörerna inom de olika verksamhetsområdena
• samverka med kommunens IT-organisation och internt inom förvaltningen för att kunna verkställa IT-planens mål inom givna ramar och direktiv
Kvalifikationer:
Vi söker dig med adekvat eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du har kunskap om Treserva eller liknande verksamhetssystem. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av att driva projekt inom systemförvaltning. Du bör ha erfarenhet av kommunal socialtjänst eller annan offentlig verksamhet. Det är också viktigt att du som person har god samarbetsförmåga, är noggrann och bra på att organisera och strukturera ditt arbete.
Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid, tillträde snarast efter överenskommelse.Eftersom tjänsten är nyinrättad med ett brett uppdrag kan kommunen komma att tillämpa 6 månaders provanställning.
Kontaktpersoner:
Ansa Haapala tf stabschef tel.08- 5782 9334
Bengt Isaksson verksamhetscontroller tel.08-5782 9343
Anna Birgersson HR-specialist, HR-avdelningen Tele: 08-5782 94 94 HR
Fackliga representanter kan kontaktas via kommunens växel 08- 5782 91 00
Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast 2014-09-05.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
När du söker arbete hos oss i Tyresö kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Tyresö kommun är nära. Nära storstad, natur, skärgård och medborgarna. Endast 15 minuter från Gullmarsplan finns denna arbetsplats som präglas av ett stort engagemang och samarbetsvilja. Du som uppskattar att göra skillnad i människors vardag har stora möjligheter att trivas här.
Socialförvaltningens uppgifter omfattar omsorg om äldre människor och människor med psykiska eller fysiska funktionshinder. I ansvarsområdet ingår också den kommunala hälso- och sjukvården, barn- och ungdomsvården samt missbruksvården. Familjerätt, ekonomiskt bistånd till familjer och enskilda samt familjerådgivning hör också till förvaltningens uppgifter.