OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på www.hofors.se
Personalfunktionen är en centraliserad funktion organiserad under kommunstyrelsen. Funktionen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare. Funktionen består av 7 medarbetare som arbetar med stöd och service inom lön samt HR.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att bli en av två systemförvaltare/lönadministratörer som ansvarar för att förvalta, underhålla och vidareutveckla vårt personalsystem Personec P.
Det krävs att du kan arbeta självständigt och både operativt och strategiskt. Du arbetar med samtliga verksamheter i kommunen och arbetet innebär också kontakter och samverkan med leverantörer.
I rollen som löneadministratör har du ett varierat arbete där du har en viktig roll i hela löneprocessen. Du arbetar med allt från inrapportering till utbetalning samt med support i löne- och avtalsfrågor till kommunens chefer, administratörer och medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som systemförvaltare/löneadministratör är att:
- Planera och genomföra bearbetningar/körningar löpande under månaden samt medverka vid konfigurering av Personec P
- Uppdatera, planera och ansvara för att införa nya systemversioner
- Kommunicera kring förändringar och nya modulers funktionalitet i systemet
- Arbeta med löpande lönerelaterade arbetsuppgifter, såsom rättningar, kontroller, intyg
- Arbeta med att förbättra och förenkla processer och arbetssätt
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av systemförvaltning inom löneområdet.
Meriterande är om du har relevant utbildning inom löneadministration, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig alternativt motsvarande kunskapsnivå genom arbetslivserfarenhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor samt kompetens inom Personec P, Time Care Pool och Time Care Planering.
Som person är det viktigt att:
- Du tar helhetsansvar
- Du är analytisk och problemlösande i arbetet
- Du har god samarbetsförmåga
- Du har god förmåga att planera, organisera och strukturera ditt arbete
- Du har förmåga och intresse att ge god service och leverera lösningar
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.