OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundbybergs stad är den till ytan minsta kommunen i landet men under stark tillväxt och utveckling.
Du gillar struktur och är full av idéer. Precis som vi.
Här på HR- och löneavdelningen arbetar vi för att skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att leverera den bästa tänkbara servicen till invånarna i Sundbybergs Stad. Avdelningen består av kompetenta och engagerade medarbetare inom lön och HR. Vi har ett tätt samarbete som präglas av öppenhet och prestigelöshet. Lönenheten leds av löne- och förhandlingschef och hela avdelningen leds ytterst av HR-chef.
Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierat arbete där du får förmånen att arbeta i ett trevligt gäng med hög kompetens och stark teamanda. Du kommer att ingå i en grupp av lönekonsulter/systemförvaltare. Vi använder lönesystemet Personec P med självservice.
Är du kunnig inom lön och har intresse att utvecklas inom systemförvaltning? Drivs du av utveckling, effektivisering och vill vara med på en förändringsresa och tillsammans skapa en lönenhet i toppklass som gör skillnad, då ska du läsa vidare!
Arbetsuppgifter
I rollen som systemförvaltare/lönekonsult kommer du gemensamt med vår andra systemförvaltare underhålla och förvalta lönesystemet Personec P samt behörighetssystemet Neptune. Du kommer också arbeta med andra system inom HR:s ansvarsområde. Arbetet innebär bland annat att:
• Hitta sätt att med hjälp av systemen arbeta mer effektivt och
vara ett bra stöd till verksamheterna.
• Lönehantering med egna ansvarsområden.
• Utveckla hur vi kan använda vår interna kompetens på bästa sätt.
• Underhålla och säkerställa att organisationsträdet är uppdaterat.
• Vara delaktig i kartläggning inför och under införandet av nya system och digitaliseringsprojekt för att effektivisera löneprocessen.
Som systemförvaltare/lönekonsult kommer du att ha ett gemensamt ansvar och vara delaktig i verksamhetens utvecklingsbehov. Du medverkar till att systemen möter organisationens behov och arbetar med systematiskt kvalitetsarbete för att säkerställa att önskad funktionalitet uppnås. Vidare ingår ansvar att se över interna rutiner för vissa delar i löneprocessen, samt att bidra med förslag kring effektivisering och problemlösning. I arbetsuppgifterna ingår dessutom att utbilda chefer/medarbetare samt skriva och revidera manualer.
I dina ordinarie arbetsuppgifter ingår lönearbete med ansvar för egna enheter. Vi tror att det kommer att underlätta ditt arbete med systemförvaltning och utveckling om du också själv arbetar aktivt med lönearbete.
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom lön och systemförvaltning, alternativt samlat mycket stor kunskap om lönearbete genom arbetslivserfarenhet.
• Arbetat med lönearbete i Personec P och systemförvaltning i minst två år.
• Erfarenhet av att driva projekt kring implementering av systemstöd.
• Arbetat med lönearbete inom offentlig sektor och därmed har god kunskap i Allmänna bestämmelser.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har:
• Arbetat i förhandlingssystem Personec P samt Winlas.
• Arbetat med schema- och bemanningssystemet Medvind.
• Kunskap kring lönesystemutveckling.
• Kunskap inom arbetsrätt.
Vi söker dig som är strukturerad vilket innebär att du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, samt håller deadlines. Du har en förmåga att lösa problem utan att missa de långsiktiga strategierna och du ser logik och samband i en komplex miljö. I dina lösningar är du kreativ och ser ofta utanför boxen, du tänker i nya tankebanor och finner lösningar på gamla problem. Vidare trivs du att arbeta med andra och har en mycket god samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i den här processen.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 20 augusti. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.