OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Österåker är en av landets snabbast växande kommuner och har idag över 39 000 invånare. Befolkningen är ung, nyföretagandet starkt och arbetslösheten låg. E18, Norrortsleden och Roslagsbanan är snabba förbindelser till Österåker. Centralorten Åkersberga ligger ca 30 minuter från Stockholm. Österåkers fantastiska natur och skärgård ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Österåker beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. För mer information www.osteraker.se ARBETSUPPGIFTER Österåkers kommun söker en medarbetare till vår IT-enhet, Utveckling och Förvaltning. IT-enheten, som består av 13 personer, ansvarar för drift, teknik, utveckling, support och underhåll av kommunens nätverk och därtill anslutna IT-resurser. I IT-enhetens tjänsteutbud ingår även på sikt att stödja och samordna av interna kunder initierade IT-projekt, det vill säga mer komplexa system- och tekniklösningar inom IT liksom teknisk förvaltning för system inom Samhällsbyggnadsförvaltningen (SBF). IT-enheten ansvarar för avancerad administration och drift av våra system. Du kommer att behöva bygga upp och anpassa den berörda befintliga tekniska strukturen så att den motsvarar den tekniska standardplattformen i kommunen. - Vidareutveckling och förvaltning av kommunens tekniska infrastruktur generellt och specifikt för SBF. - Du kommer även att ansvara för kvalitetsförbättring och hantering av befintliga kommunspecifika kopplingar mellan olika berörda system. - Drift, underhåll/uppgraderingar och förvaltning av samhällsbyggnads förvaltningens IT-stöd. - Förvaltning och vidareutveckling av teknisk arkitektur för vår kund SBF samt nära kontakt med systemleverantörer. - Ansvar för vidareutveckling och administration av rutiner för kundens specifika system. - Bidra med teknisk kompetens i strategiska verksamhetsprojekt. - Stöd vid upphandling och leveranser av hård- och mjukvara på SBF. - Viss beredskap kvällstid ingår i arbetsuppgifterna i samband med uppgraderingar av kundens verksamhetssystem. KVALIFIKATIONER - God erfarenhet av - Systemadministration Windowsmiljö (Windows Server 2003,/2000, Active Directory, mm) - Installationer, anpassningar och integration av de som i verksamheten använda system - Oracle, SQL Server - Novell OES - Programvaror inom samhällsbyggnadsförvaltningen - Grundläggande kunskaper i följande är meriterande: - Systemutveckling i modern miljö - Backup Exec - Paketering - Klientinstallationer - Bred förståelse och insikt i hur system och applikationslösningar samverkar i en kommun. - Lätt för att samarbeta med olika grupper i verksamheten. - Vana vid att ta egna initiativ och arbeta självständigt. - Kännedom om vanliga tekniska system inom området samhällsbyggnad.