Systemförvaltare/telefonist

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla koncernen Karlstads kommun?
Hos oss får du 7 000 arbetskamrater inom 600 olika yrken. Tillsammans arbetar vi för att uppnå visionen om att skapa tillväxt och en god livskvalitet med målet att bli 100 000 invånare.
Vi arbetar också aktivt för att ta till vara de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför arbetslivet.

Kommunledningskontoret arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att analysera, driva på och bevaka utvecklingen och tillväxten i Karlstad och regionen. Det gör vi bland annat genom att samverka med näringslivet och andra kommuner. Vi ansvar för ekonomi- och verksamhetsstyrning, redovisning och bokslut. Vi arbetar också med juridisk rådgivning, arbetsrätt, avtalsfrågor, ledar- och medarbetarutveckling och strategier för jämställdhet och mångfald. Dessutom samordnar vi kommunens kommunikationsarbete och IT-verksamhet.

Kontaktcenter ska underlätta för Karlstadsborna och andra som vill komma i kontakt med kommunen. På Kontaktcenter arbetar kommunvägledare, turistinformatörer samt telefonister med att lämna information och vägledning om kommunens verksamhet. Vi finns i Bibliotekshuset på Västra Torggatan 26 i Karlstad.

ARBETSUPPGIFTER
Den medarbetare vi söker kommer att arbeta i telefonistgruppen inom Kontaktcenter. Arbetet som telefonist innebär att hjälpa medborgare och kunder till kommunen och kommunens bolag att komma till rätt handläggare eller får rätt information och upplysningar direkt. Tillsammans med den huvudansvariga systemförvaltaren ska du även sköta ändringar i vårt hänvisningssystem och andra driftfrågor inom telefoniområdet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har systemvetenskaplig utbildning eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du ska också vara intresserad av att på olika sätt hjälpa människor till rätta i vår organisation. Du ska en god känsla för service och bemötande samt ha god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.

Förutom att vara proffs på bemötande ska du ha intresse och erfarenhet från att ha arbetat med olika it-system.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Schemalagd arbetstid varierat mellan 7.45 och 17.00 Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 15 oktober 2013

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024