Systemförvaltningsledare

Systemförvaltningsledare

Arbetsbeskrivning

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.

ARBETSUPPGIFTER
I trafikkontorets organisation svarar enheten IT och digitalisering för att skapa förutsättningar för utveckling och förvaltning av IT så att metoder och arbetssätt bidrar till att verksamheten når sina mål. IT och digitalisering ska i förlängningen underlätta dialogen och servicen till våra kunder.

Vi söker nu en systemförvaltningsledare. Placeringen är inom enhetens team för systemförvaltning och tjänsten har en betydelsefull roll i arbetet med att vidareutveckla vår systemförvaltningsmodell inom trafikkontoret.

Du kommer att driva det IT-nära förvaltnings- och utvecklingsarbetet inom ditt systemförvaltningsobjekt och säkerställer att mål uppnås genom leveranser i tid, med rätt kvalitet och till rätt kostnad. Arbetet sker i nära samarbete med verksamheten och leverantörer.

Dina huvudsaklig arbetsuppgift består av att ansvara för planering, implementering samt styrning och uppföljning av arbetet för ingående komponenter i förvaltningsobjekt.
Tillsammans med ansvariga i verksamheten kommer du att planera och genomföra aktiviteter i enlighet med systemförvaltningsplaner.

Övriga arbetsuppgifter är:
- Att löpande verkställa systemförvaltningsplanens IT-relaterade mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt.
- Att vara projektstöd till verksamheten vid IT-relaterade frågeställningar
- Att följa upp kostnader till IT-chef och/eller ansvarig i verksamheten
- Att medverka i kravställning vid upphandling av lösningar
- Att svara för leverantörskontakter och avropa tjänster mot ingångna avtal/beställningar.

Vi erbjuder ett utmanande och varierande arbete med stora möjligheter att påverka lösningar och arbetsupplägg.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en högskoleexamen inom systemvetenskap eller motsvarande kompetens och minst 3 års erfarenhet av systemförvaltning/tjänsteansvar.

Vi värdesätter om du har erfarenhet av
• Arbete med digitala arbetsplatsen (t.ex. Office365).
• Operativt systemförvaltningsarbete
• Arbete med IT i en större organisation
• Arbete med etablerade metodiker PM3/ITIL eller motsvarande.

Som person har du god förmåga att självständigt planera, driva uppdrag, ta initiativ, planera, prioritera och genomföra arbetet inom givna ramar. Du är bra på att samarbeta och en god kommunikatör. God service är en ledstjärna.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi att använda oss av testning som en del i vårt urvalsarbete.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Trafikkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Liknande jobb


6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024

6 november 2024