OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för teknik och logistik? I så fall kan vi ha jobbet med den bästa kombinationen för dig!
Vi söker nu för kunds räkning en systemingenjör som skall bli insatt i företagets egna system som är baserad på RFID-teknik och hantera dess utveckling och service anpassat mot företagets kunder.
Dina arbetsuppgifter
Som systemingenjör kommer du arbeta aktivt med vår kunds befintliga system som med RFID-teknik hanterar och skapar över 1000 företags logistiska helhetslösning.
De har både mjukvaru- och hårdvaruprodukter som hanteras av systemet och dessa är i ständig utveckling och behöver ständigt säkerställas.
Du kommer som systemingenjör för vår kund arbeta med bland annat:
- Support och service
- Utveckling av mjuk- och hårdvara
- Testning av mjuk- och hårdvara
- Felsökningar
- Undersökningar
- Delvis kundbesök
Det kan också komma mindre projekt som skall genomföras under en viss tidsplan.
Du arbetar främst med RFID-taggar och läsare men också med bland annat Linux, LAN, GSM WAN och WLAN i samband med de system pch produkter som företaget arbetar med.
Om företaget
Vår kund levererar en helhetslösning för att hantera företags logistik. De arbetar med RFID som är implanterat i smarta och egenutvecklade produkter – både mjuk- och hårdvaruprodukter.
Företaget startade 2002 och är idag befintliga hos kunder i 33 olika länder.
Med deras system vill de leverera enkla, smidiga och effektiva helhetslösningar som hanterar alla logistiska bitar från order till leverans hos företag. Företaget håller ansvar för både produkten, utvecklingen, servicen och supporten av systemet.
I Göteborg sitter du tillsammans med ett mindre team som arbetar tätt tillsammans för att säkerställa systemets kvalité hos svenska och internationella kunder. Du kommer i tjänsten främst sitta tillsammans med kollegorna i lokaler i Göteborg och ibland vara ute hos kunder.
Din profil
Vi söker dig som har ett tekniskt intresse av både mjuk- och hårdvara och tycker det är intressant med smarta logistiska lösningar.
Skallkrav:
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Ingenjörsutbildning inom elektro/automation/IT
- Förståelse för LAN, WLAN och Linux
Meriterande:
- Språkkunskaper: tyska, finska, franska
- Intresse för logistik och industribranschen
- Kunskap eller kännedom om RFID
- Arbetat i Linux eller Windows CE miljöer tidigare
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Omgående
Ort: Göteborg
Omfattning: Heltid 08:00-17:00
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996