OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som Systemingenjör inom Logistikledning är din huvudsakliga uppgift att sköta kvalitetsgranskning av materielvårdsinstruktioner så att de är formellt riktiga och följer fastställt regelverk. Du kommer att vara delaktig i att läsa in underhållsplaner och publicera materielvårdsinstruktioner i våra logistikstödsystem.
I ditt arbete bidrar du kontinuerligt med idéer till förbättringar av bl.a. vägledningar, anvisningar och handböcker relevanta för produktionen av materielvårdsinstruktioner. Du arbetar också med att förbättra metoder för att underlätta arbetet, genom upprättande av checklistor m.m. I din roll skaffar du dig en god överblick över framför allt markmateriel och de principer som tillämpas för materielunderhåll av densamma. Utvecklingsvägarna är många, exempelvis genom effektivisering av arbetssätt vid framtagning och vidmakthållande av underhållsdata med ett livscykelperspektiv, digitalisering av underhållsdata och ökad integration mellan IT stödsystem.
Tjänsten är placerad på Gärdet i Stockholm.
Vi söker dig som
Du har Högskoleexamen inom relevant område eller har motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Utbildning med inriktning på logistik eller Officersutbildning med teknisk tjänst är meriterande.
Vi tror att du har erfarenhet från planering och styrning av arbetsbetsgrupp, samt av rapportskrivande och analytiskt arbete. Det är en fördel om du har erfarenhet av offentlig upphandling samt av arbete med logistikledning eller förnödenhetsförsörjning. Även erfarenhet av ILS/underhållsberedning inom FMV/FM eller motsvarande organisation är meriterande.
För att lyckas i tjänsten behöver du vara självgående, initiativtagande och uthållig. Du behöver ha god samarbetsförmåga, lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt och inte minst planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift, har goda kunskaper i engelska samt goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Om oss
Tjänsten är placerad på enheten Verksamhetsstöd Logistikledning och Teknisk tjänst, enheten ansvarar för att leverera tjänster inom framför allt logistikledning och teknisk tjänst. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med andra avdelningar inom FMV, Försvarsmakten samt externa leverantörer.
Arbetet utförs främst genom olika logistikutredningar med syfte att optimera den materiella tillgängligheten på levererad försvarsmateriel. Målet är att bidra till att Försvarsmaktens drift- och underhållsproduktion är rationell, säker och kostnadseffektiv samt följer lagar och regelverk.
FMV – Försvarets materielverk
På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt.
På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning.
Vill du vara med och utveckla framtidens försvar?
Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO-S Per Andersson, OFR/S Peter Boström, OFR/O Henry Joona och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel).
Vid frågor ber vi dig kontakta Patrik Almqvist på telefon 08-7826193.
Har du frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryteringskonsult Hanna Bonli på 073- 618 60 07.
Sista ansökningsdag är 2023-10-30.
Välkommen med din ansökan.
FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur.
Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Selander, Chef Radio
08-782 5518
Deirdre Cederbrand, Stf chef Radio
08-782 5702
Lars Ulvesand, Facklig företrädare SACO
08-782 4000
Micael Festin, Facklig företrädare OFR-S
08-782 4000
Anders Palm, Facklig företrädare OF
08-782 4000
Göran Stolpe, Facklig företrädare SEKO
08-782 4000
Staffan Strömbäck, Chef Metod och Designstöd och FOU
08-782 4716
Mi Irveland, Ställföreträdande Chef Metod och Designstöd och FO
08-782 4657
Agneta Bengtsson Andrade, Facklig företrädare TCO/Försvarsförbundet
08-782 4000
Pierre Königsson, Facklig företrädare SACO
08-782 4000