SYSTEMINRIKTAD CONTROLLER TILL THE SWEDISH CLUB

Arbetsbeskrivning

The Swedish Club etablerades 1872 och är idag ett av de ledande marina försäkringsbolagen inom internationell sjöfart. Bolaget erbjuder en portfölj av marina försäkringar specifikt för redare och befraktare.
Huvudkontoret ligger i Göteborg och lokala kontor finns i strategiska sjöfartscentra som Piraeus, Hong Kong, Tokyo, Oslo och London.

The Swedish Club har idag ca 100 medarbetare och drivs som ett ömsesidigt försäkringsbolag som ägs av sina medlemmar. Mer information hittar du på www.swedishclub.com (http://www.swedishclub.com)

Vi söker nu en driven Controller med ett genuint intresse för system, ekonomistyrning och analys.

Arbetsuppgifter
I din roll som Controller hos oss kommer fokus att vara på utveckling av processer och systemlösningar. Du är systemansvarig för våra ekonomirelaterade system vilket innebär att du upprätthåller och utvecklar rutiner kopplade till dessa, främst inom bokslut och budgetering. Vidare arbetar du med att effektivisera och förenkla våra arbetssätt i systemen, bland annat genom att skapa och utveckla kvalitetsstarka rapporter, prognoser och resultatuppföljningar.

Du kommer att arbeta på vår ekonomiavdelning med sju medarbetare. Du arbetar nära vår Business Controller och rapporterar direkt till CFO. Vårt kontor finns i mycket trevliga lokaler centralt i Göteborg.

Vem är du?
Vi ser att du är civilekonom eller motsvarande och har flera års erfarenhet av liknande arbete på ett medelstort eller större bolag där du har haft en god överblick över verksamheten. Du har ett uttalat intresse för system och god vana av att arbeta i större affärssystem. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och har du tidigare arbetat i vårt affärssystem Unit4 (en uppgradering av Agresso) är det självfallet meriterande. Då rollen innefattar flera internationella kontaktytor, både internt och externt, är goda kunskaper i engelska en förutsättning.

Som person är du en analytisk, nyfiken och engagerad lagspelare som driver ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt samtidigt som du är prestigelös och ödmjuk inför andra uppgifter som kan förekomma. Du har en utvecklingsorienterad inställning samt ser dig som kommunikativ och pedagogisk med en förmåga att förklara och förenkla saker.

Vår företagskultur bygger på våra medarbetares samarbete, engagemang och proaktivitet. Vi erbjuder dig en arbetsplats med bra personalpolitik och fina förmåner.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia AB (SJR). Skicka in din ansökan senast den 3 maj. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se (http://www.sjr.se/). Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Helena Åhs om du har några frågor på telefon 031-333 54 85.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 april 2017

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024