OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Roslagsvatten befinner sig i början av en spännande förändringsresa och vi utökar nu vår styrka med fler kompetenta medarbetare i syfte att nå våra högt uppsatta mål om en hållbar framtid. Vi jobbar resultatinriktat, proaktivt och med ett hållbarhetstänk i allt vi gör.
Våra kommuner växer och utvecklas i en hög takt och för att möta morgondagens behov behöver vi på Roslagsvatten ställa om, justera och utveckla vår verksamhet med lösningar som är hållbara över tid. Vi kallar denna resa Roslagsvatten 2.0 och vi hoppas att du vill vara med på den med oss! Idag är vi cirka 190 medarbetare med huvudkontor i närheten av Roslagbanan i Åkersberga.
Som vi ser det, har vi på Roslagsvatten ett stort och viktigt uppdrag - att möjliggöra hållbara samhällen. Det handlar om att se till att det kretslopp som tjänat oss i miljoner år kan fortsätta göra sitt jobb, så att våra barnbarn kan ta del av en av världens vackraste miljöer. Idag distribuerar vi dricksvatten, renar avloppsvatten och ansvarar för insamling av hushållsavfall samt driver återvinningscentraler i några av de mest expansiva kommunerna i Stockholm- och Uppsalaområdet.
Vi söker nu en systemintresserad administratör/handläggare med stort kundfokus till en ny roll inom enheten kundanslutning.
Om rollen
Vi söker dig som liksom oss värdesätter hög kvalitet i sitt arbete, samt med en stark utvecklingsvilja, drivkraft och nytänkande som präglar Roslagsvatten i en expansiv och spännande utvecklingsresa med målet att bli topp 5 om 5 bästa VA och Avfallsbolag.
I den nya rollen som kundanslutningsadministratör kommer du att ansvara för handläggning av våra nya VA- och avfallskunder. Kontakten med våra nya kunder sker löpande genom bl.a. telefon och E-post och i nära samarbete med VA- och avfallshandläggare. Du kommer att ansvara för indata i vår kunddatabas Future där bl.a. upplägg av nya kunder, anläggningar och tjänster ingår.
Du ansvarar för att rätt debitering sker gentemot våra kunder. Du kommer även att i nära samarbete med systemförvaltaren ansvara för att all indata i systemet uppfyller våra behov och krav samt löpande identifierar utvecklingsbehov och utbildar och stöttar andra enheter.
Du kommer också att arbeta med orderhantering, löpande registervård, granskning av bygglov, dokumentering och arkivering.
Du kommer att tillsammans med ytterligare en kollega vara med och bygga upp den nya funktionen ”Nykundsadministratör” och ni bildar tillsammans med för närvarande 5 VA- handläggare enheten Kundanslutning som tillhör avdelningen VA-utbyggnad. Kundanslutning är en dynamisk grupp med härlig stämning och högt i tak.
Om dig och kvalifikationer
Du har/är:
- En ekonomiutbildning från gymnasiet eller motsvarande erfarenhet
- Tidigare erfarenhet av kundservice el liknade arbete
- Erfarenhet inom systemadministration
- Väl förtrogen med Officepaketet
Eftersom rollen är ny tror vi att du har ett stort intresse och drivs av att utveckla nya och förbättra redan befintliga arbetsprocesser. Vidare förväntar vi oss att du är engagerad, strukturerad och samvetsgrann.
Du trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Det är viktigt att du som person stimuleras av att samarbeta tätt med andra, har lätt att kommunicera och att du har en hjälpsam attityd. Vi ser att du tar eget ansvar för och initiativ i ditt arbete samt har förmåga att prioritera.
Du har ett professionellt bemötande och tycker det är viktigt med god kundvård. Att tåla stress, hantera många parallella ärenden och är duktig på att dokumentera ditt arbete är också viktiga egenskaper, liksom noggrannhet. Du har även en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi söker dig som har gedigen kunskap, intresse och erfarenhet inom systemadministration, IT. Du har tidigare erfarenheter och drivs av att jobba med systemutveckling och underhåll.
För oss är det viktigt att du vill vara en del av vår fortsatta utvecklingsresa. Vi strävar efter en optimal mix av kunskaper och erfarenheter i våra team och tar stor hänsyn till det i våra rekryteringar.
Meritererande
- Tidigare erfarenhet av VA och avfall
- Tidigare erfarenhet av system som t.ex. EDP Future (kunddatabas och debitering), Lime (ärendehanteringssystem), Geosecma (GIS-system)
- Allmänna kunskaper i VA-taxa, VA-lagstiftning samt avfallshandläggning och dess regelverk
Eftersom vi är varma anhängare av de agila principerna ser vi det även som meriterande om du har erfarenhet av ett agilt arbetssätt med t.ex. pulstavlor.
Anställningsvillkor
Tillträde så snart som möjligt. Tillsvidare anställning på heltid, med tillämpning av sex månaders provanställning.
Lön enligt överenskommelse.
Ansökan
Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sandra, HR-partner, på sandra.mathisen@roslagsvatten.se eller 08-598 428 12. För frågor om tjänsten finns Anna Barouta, Enhetschef Kundanslutning, tillgänglig på Anna.Barouta@Roslagsvatten.se eller 08-540 835 54.
För fackliga frågor kontakta:
Saco: Carina Asp, e-post carina.asp@roslagsvatten.se, telefonnummer 08-540 835 07.
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-02-20.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, så välkommen med din ansökan redan idag!