OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en analytisk och systemintresserad person som vill arbeta i ett internationellt bolag där intern utveckling främjas? Se hit!
Om företaget
Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsföretag inom VVS, Mark & VA, Industri, Kyla och Fastighetsförnödenheter, och är ett helägt bolag till den franska koncernen Saint-Gobain.
Dahlkoncernen i Sverige omsätter drygt 14 miljarder kronor varav Dahl omsätter ca 8 miljarder kronor och har ca 1000 anställda. Systerföretag till Dahl är Optimera, Bevego, Konradssons Kakel och Kakelspecialisten. Dahl erbjuder specialistkompetens och kompletterar sitt noga utvalda sortiment med smarta tjänster och lösningar. Kunderna är företag som arbetar professionellt med VVS-installation, Mark- och VA-entreprenad samt Fastighetsförvaltning. Den lokala närvaron möjliggörs av Dahls 76 DahlCenter, vilka innefattar såväl yrkesbutiker som försäljningsorganisation. Den dagliga distributionen drivs från Dahls centrallager i Kallhäll, Stockholm, som garanterar förstklassig och kostnadseffektiv logistik och att varor transporteras till kunder av långtidskontrakterade chaufförer med stor lokal kännedom.
Dina arbetsuppgifter
Som Business Salessupport kommer du ingå i ett team om tre personer. I rollen bidrar du till en mer professionell Key Account Manager-organisation, bibehåller en hög tillförlitlighet i organisationen samt upprätthåller en god struktur. Detta genom att paketera och hantera stora datamängder och presentera dem på ett enkelt och värdeskapande sätt, för Dahl och dess kunder. Du arbetar nära affären och bistår säljare, försäljningschefer och affärsområdeschefer med både statistik och kundvård. Du följer upp grundorsaker till avvikelser och utmanar till korrigerande åtgärder och förbättringar.
Mer specifikt kommer du att arbeta med:
• Framtagning av olika former av statistik, inkluderad viss analys och utredning.
• Kundupplägg och registervård.
• Besvara samt hantera olika typer av frågeställningar rörande kundavtal
• Pris och matrisberäkning/uppdatering
• Bokning av leverantörsstöttningar
• Driva utvecklingen av dina ansvarsområden
Din profil
Som sökande till tjänsten är det meriterande om du har du en ekonomiutbildning på högskolenivå samt erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter. Du bör ha goda kunskaper i program som hanterar stora datamängder (primärt Excel) för att kunna kontrollera data, leverera statistik samt paketera utredningar på bra vis. Därför bör du ha ett starkt IT-intresse och vara duktig på att analysera data och statistik.
Du har ett genuint intresse för kundservice och trivs bäst när du arbetar nära affären och kan bidra med ditt strukturerade arbetssätt för att skapa tillförlitlighet till bolagets leverans. Rollen passar dig som arbetar noggrant, tycker om att ha många bollar i luften och har enkelt för att ta eget ägandeskap samtidigt som du trivs med att jobba i team. Som Business Salessupport hanterar du många uppgifter samtidigt vilket kräver ett metodiskt och strukturerat arbetssätt samt förmågan att prioritera och hantera många arbetsuppgifter samtidigt.
Det är viktigt att du är en person som är framåt och har ett eget driv. Du ska vara en fena på att sätta dig in i nya system och är inte rädd för att själv knappa dig framåt. Vidare är du en person som värdesätter att gå till arbetet och bidra med din positiva och glada personlighet.
Framgångsfaktorer
• Relevant arbetslivserfarenhet – och /eller universitets-/högskoleutbildning
• Stort IT intresse och analytisk förmåga
• Goda kunskaper i program som hanterar stora datamängder, framförallt Excel
• Viljan och drivet att utveckla sina egna arbetsprocesser
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer!
Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm, Bromma
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Hanna Eriksson 072-230 99 89
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-01-07
Denna tjänst är en hyrrekrytering, där du först blir uthyrd av oss för att sedan bli direkt anställd av vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hanna Eriksson, 072-230 99 89