OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ekonomifunktionen inom Boliden Mineral AB.
Våra grundläggande värderingar är; omsorg, mod och ansvar. Hos oss deltar alla medarbetare aktivt för att nå en säker och bra arbetsmiljö. Hos oss har arbetsmiljöfrågor högsta prioritet. Boliden Stab Gruvor har ca 300 anställda och omfattar bl.a avdelningarna HR & Hållbarhet, Ekonomi, Teknik, Affärsutveckling och Prospektering.
Arbetsuppgifter
Avdelningen Redovisning inom Boliden Mineral AB, som i dag består av 10 medarbetare, har det övergripande ansvaret för den legala redovisningen, ekonomisystem och processen för intern kontroll inom Boliden Mineral AB. Vidare är avdelningen en stödfunktion till övriga ekonomiavdelningar inom Boliden Mineral AB och ansvarar även för kassan, kundreskontra, leverantörsreskontra, anläggningsprocessen, moms- och energiskatteredovisning samt ekonomisystem.Fr.o.m. 2019 är avdelningen även ansvarig för systemen Alusta och Microsoft Dynamics 365 för hela Bolidenkoncernen.
Arbetsuppgifterna består i att:
- Hantera flödet av transaktioner mellan våra system.
- Vara stöd till, utreda och svara på frågor från våra operativa enheter.
- Administrera förändringar i våra system gällande t.ex. kostnadsställen.
- Bidra till utveckling av interna processer.
- Koordinera vårt system Alusta mot övriga system samt programleverantör
- Medverka i bokslut, vara stöd till övriga ekonomiavdelningar inom Boliden Mineral AB, samt övriga på avdelningen förekommande arbetsuppgifter.
- I arbetsuppgifterna ingår det även att utbilda och informera medarbetare om förändrade principer och arbetssätt i våra system
Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort med tillträde snarast.
Utbildning/Erfarenhet
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för systemhantering och gärna med viss ekonomikunskap. Erfarenhet av Alusta är meriterande men inte ett krav, likaså erfarenhet av Microsoft Dynamics 365.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är problemlösare, noggrann, kan arbeta självständigt mot uppsatta mål samt har förmågan att kommunicera och samarbeta. Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; omsorg, mod och ansvar.
Gymnasieutbildning och B-körkort är krav.
Välkommen till ett spännande jobb!
Vi kan erbjuda ett intressant och spännande jobb med utmaningar, givande sociala kontakter och en företagskultur baserad på goda värderingar!
Ansökan
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på vår arbetsplats och välkomnar alla sökande. Din ansökan behandlas i enlighet med GDPR.