Systemintresserad fastighetsekonom till Ekerö kommun!

Systemintresserad fastighetsekonom till Ekerö kommun!

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant - och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld - och vi ser fram emot din ansökan.

Är du intresserad av att arbeta med fastighetsekonomi i en spännande kommun med höga ambitioner? Vill du dessutom vara med och bidra till kommunens fortsatta utvecklingsarbete? Då kan det här vara rollen för dig!

Ekerö kommuns Fastighetsenhet har som uppgift att förvalta, bygga och utveckla kommunens verksamhetslokaler såsom förskolor, skolor, omsorgslokaler och boenden samt lokaler och anläggningar för idrott och kultur. Enheten består i dagsläget av 11 personer och har sin arbetsplats i kommunhuset i nyrenoverade och trevliga lokaler. Vi är en del av Stadsbyggnadsförvaltningen tillsammans med planeringsenheten, bygglovsenheten, miljöenheten och teknik- och exploateringsenheten.

Arbetsbeskrivning

Som Fastighetsekonom inom kommunen ansvarar du tillsammans med en kollega för att fastighetskontorets ekonomi hanteras i enlighet med målsättningar, ramar och direktiv. I rollen kommer du att ansvara för budget, prognos- och uppföljningsarbete. I rollen ingår även finansiell rapportering och bokslutsarbete. Verksamhetsutveckling inom ekonomifunktionens ansvarsområde ingår som en naturlig del av arbetet.

Du kommer proaktivt stödja verksamheten med underlag, analyser och nyckeltalsuppföljning kopplat till lokaler och hyror. I rollen ingår ansvar för att administrera och utveckla kommunens internhyressystem, dessutom kommer du att arbeta med avtalsvård av kommunens externa hyresavtal.

Utveckling är en stor del av rollen och du deltar aktivt i kommunens strategiska lokalförsörjningsarbete och investeringsplanering.

Kvalifikationer


För att bli framgångsrik i denna roll ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har även erfarenhet av fastighetsrelaterad verksamhet och gärna förståelse för lokalförsörjningsfrågor. Har du tidigare arbetat med lokalhyresavtal så är det meriterande. För rollen är det viktigt med en god systemkunskap och att du behärskar Officepaketet väl. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i svenska, både tal och skrift.

För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara analytisk och initiativrik. Du är strukturerad och noggrann och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är lyhörd och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning.

Vad kan vi erbjuda dig?


Vi erbjuder en möjlighet till stort eget ansvar och en roll där du får vara med och bidra i den utveckling som Fastighetskontoret genomgår. Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld - och vi ser fram emot din ansökan. Läs mer om Ekerö kommun på www.ekero.se.

Ansökan


I den här rekryteringen samarbetar Ekerö kommun med Experis Finance. Vill du veta mer om tjänsten så kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson på telefon 08-452 33 37. Urvalsprocessen sker löpande och därför är det viktigt att du skickar in din ansökan snarast men dock senast den 20 April 2020. Välkommen med din ansökan!

Om Ekerö kommun:

Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun - där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2020
  • Ansök senast: 16 april 2020

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024