Systemintresserad Financial Controller

Systemintresserad Financial Controller

Arbetsbeskrivning

Nu söker vår kund, ett fondbolag med kontor på söder, en financial controller med stort systemintresse och kunskap i PowerBI.

Det här är verkligen ett spännande bolag där alla möjligheter finns för dig till en snabb utvecklingsresa! Den vi söker ska vara med och driva ekonomifunktionen framåt och arbeta löpande med bokslut, system och IT.

Rollen som Financial Controller kommer att inledas som ett konsultuppdrag, men då det är en vakans i gruppen är tanken att detta på sikt ska övergå i en fast rekrytering.

Du ingår i ett team som tillhör ekonomifunktionen och består av 9 personer inklusive chefen. Just nu arbetar de delvis på distans, tre dagar på kontoret och två dagar hemma.

Beskrivning av arbetsuppgifter

I rollen som Financial Controller får du arbeta i en bred roll tillsammans med ett härligt och engagerat team. Här finns fina möjligheter att utvecklas vidare i rollen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Bygga och vidareutveckla rapporter i Power BI

- Managementrapportering

- Bokslutsarbete

- Analysarbete

- Budget, prognos och uppföljning

- Utveckling och uppföljning av nyckeltal

- Hantera stora datamängder och ta fram olika beräkningar vid förfrågan

- Leda eller delta i utvecklingsprojekt som syftar till att modernisera IT-miljön med särskilt fokus på ekonomi och finans

- Bidra till fortsatt utveckling av verktyg, rutiner och processer samt att utbilda i dessa

- Systemansvarig för Power BI ur ett ekonomiperspektiv

- Back-up för provisionshantering

- Ad hoc-analyser och diverse simuleringar



Dina tidigare erfarenheter

- Utbildning från universitet eller mer omfattande erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete.

- Du har arbetat med kvalificerad redovisning i minst fem år, gärna inom fond.

- Du är bokslutssjälvständig, med en djup kunskap inom redovisningsområdet.

- Goda kunskaper i Excel/ Power Pivot är ett krav.

- Erfarenhet av att presentera slutsatser och nyckeltal.

- Kunskaper i Power BI, SAP och Business Intelligens är meriterande.

- Du behärskar engelska väl i både tal och skrift, då bolaget arbetar internationellt.

- IFRS17-kunskaper är högt meriterande

Dina personliga egenskaper

Vi tror att du är en person som trivs i en dynamisk och föränderlig miljö med flera kontaktytor i organisationen. Du har en god kommunikativ förmåga och en stark egen drivkraft. Du är observant på mål och ser till att kvalitet och produktivitet upprätthålls.

Med din goda analytiska förmåga gör du systematiska och rationella bedömningar, grundade på relevant information. Vidare är du beredd att fatta beslut, ta initiativ och sätta igång aktiviteter och du anpassar dig smidigt till nya eller förändrade krav och förutsättningar. Positivt är om du också är systemstark och ser nyttan av att automatisera och digitalisera arbetet.

Viktig information

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 januari 2023
  • Ansök senast: 15 februari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Part-Time Accountant

6 november 2024

General Ledger Accounting 

General Ledger Accounting 

4 november 2024

Accountant - 1 year fixed term contract

Accountant - 1 year fixed term contract

23 oktober 2024

7 september 2024