OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ludvig & Co, f.d. LRF Konsult, är ett av Sveriges största rådgivningsföretag med ca 1300 anställda på ca 130 kontor runt om i landet. Till huvudkontoret där ca 50 personer arbetar söker vi en erfaren systemintresserad lönespecialist med engagemang som syns och känns.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar löpande lönearbete där du har ett eget ansvar för hela löneprocessen. Du arbetar självständigt i ett team om fyra personer och tillhör företagets HR-avdelning, sammantaget 10 personer. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i våra nya och trevliga lokaler i Stadshagen.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att kontrollera och granska inrapporterade underlag såsom tidrapporter, rörliga tillägg och avdrag. Dessutom kommer du att arbeta med årsskifteshantering, genomföra kontroller av anmälningar till Collectum, rapporthantering samt administration av förmånsbilar. Utöver detta så ingår det även i rollen att ansvara för administrationen av vårt lönesystem, Nya Pol. Du kommer även att arbeta i vårt HR-system CatalystOne och i ekonomisystemet Maconomy.
Som lönespecialist hos oss har du daglig kontakt med våra medarbetare, chefer och olika myndigheter.
Vem är du?
Du har relevant utbildning och minst fem års erfarenhet från lönearbete där du har arbetat med samtliga delar av löneprocessen inklusive administration av pension och försäkringar. Vidare har du har goda kunskaper inom lag och avtal. Vi förutsätter att du har ett stort systemintresse och har du dessutom tidigare erfarenhet av systemansvar så är det meriterande.
Som person är du serviceinriktad, kan skapa förtroende och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är noggrann och ansvarsfull i det du gör och driver på i processer. Vidare trivs du självklart med samarbete i grupp och delar gärna med dig av din specialistkunskap och har ett engagemang som syns och känns.
Vad erbjuder vi dig?
Ludvig & Co har 130 kontor över hela landet med specialistkunskaper inom företagande, från en enskild frisörsalong eller byggfirma till ett stort lantbruksföretag med flera hundra anställda. Bland dina kollegor finns specialister inom juridik, rådgivning, affärsutveckling, fastighetsförmedling och lön. En bred kompetensbas! Tillsammans kan vi alltid hjälpa kunderna med ett extra steg. Och du har alltid möjligheten att fortsätta kompetensutvecklas.
För oss är det viktigt att alltid vara genuin och professionell i kundmötet och att vi arbetar med ett stort engagemang för det vi gör. För femte året i rad har vi blivit rankade som en av Sveriges bästa arbetsgivare – och det tänker vi fortsätta vara.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte på att kontakta Henrik Gradin, HR-chef henrik.gradin@ludvig.se
Välkommen med din ansökan!