OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd.
Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU) levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord!
Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling.
Arbetsbeskrivning
Som systemkonsult ingår du i ett team som tillsammans ansvarar för förvaltning, utveckling och utbildning i IT-stödet Heroma. Du kommer huvudsakligen att arbeta med resurshantering det vill säga det område som rör schemaläggning. Som systemkonsult lär du ut IT-stödet till verksamheter, ger god service och support samt lyssnar in behov och önskemål från användarna. En viktig del i ditt arbete är att fånga in verksamhetens krav och behov kring schemaläggning och resurshantering och föra dessa vidare i utveckling och tillämpning av IT-stödet.
Inom arbetsområdet finns följande arbetsuppgifter:
• Förvaltnings- och utvecklingsaktiviteter enligt förvaltningsplanen för HR-objektet
• Utbilda nya användare
• Behörighetsadministration
• Support
• Delta i/leda projekt.
Utbildning och erfarenhet
Du har kunskap om och praktisk erfarenhet av att arbeta med bemanningsplanering och schemaläggning i verksamhet inom vård samt erfarenhet av att ha arbetat med dessa delar i IT-stödet Heroma. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i support samt av att planera och genomföra utbildning i så väl små som stora grupper. Du har kännedom om hur en systemförvaltningsorganisation (gärna pm3) fungerar och vad implementeringsarbete av system/moduler innebär samt kunskap om vårt avtal Allmänna bestämmelser (AB).
Personliga egenskaper
Du är en god kommunikatör och har förmågan att förstå användarens perspektiv och kan förmedla kunskap utifrån detta samt inspirera till förändringsarbete i olika sammanhang. Du har känsla för service och älskar problemlösning, analyserar problem och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är resultatfokuserad och kan planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du kan hantera varierande utmaningar och arbetsuppgifter, tar ansvar för dina uppgifter samt för att driva arbetet vidare.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Maria Nilsson, 010-103 28 72.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 17 april 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48