OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.
Om arbetsplatsen:
HR-administrativa sektionen ansvarar för systemförvaltning av kommunens personal- och löneadministrativa system Heroma samt Huddinge kommuns förmånsportal. Sektionen arbetar med systemförvaltning samt HR-administrativ support. Du kommer att få arbeta tillsammans med 16 fantastiska kollegor. Sektionens uppdrag är till största delen att förvalta och utveckla det personaladministrativa systemet. I vårt uppdrag ligger även att i vår specialistroll stötta chefer, genomföra utbildningar, kontroller och supportarbete.
-
Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av att arbeta med bakomliggande inställningar i Heroma, skapa regelverk (bl.a. i form av nya lönearter) och säkerställa att beräkningar blir korrekta utifrån lagar/avtal, samt att kunna hantera det ekonomiska flödet.
Du kommer att ta fram data ur systemet med hjälp av SQL-frågor mot databaser och hantera de löpande organisationsförändringar som uppstår i organisationen.
I din roll kommer du även att inhämta verksamhetens krav och behov och ta detta vidare för ev. utveckling/tillämpning i systemet Heroma.
Att hantera olika typer av kontroller och statistik samt ha förståelse för ekonomisk uppföljning utifrån löneprocesserna ingår också i rollen samt att delta i och kunna leda mindre utvecklingsarbete/projekt samt hantera integrationer till andra system. Att kunna hantera nya versioner och uppgraderingar och genomföra tester är också en del av arbetet som utförs i gruppen.
Tillsammans med övriga systemkonsulter deltar du även aktivt i utvecklingen av systemets olika moduler. Du ska också självständigt kunna genomföra punktinsatser där det behövs.
Din profil:
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande samt flera års praktisk erfarenhet av att arbeta med lön. Du har mycket god kännedom om löneprocesser och är insatt i lagar och kollektivavtal. Du har gärna arbetat med Heroma och med förvaltning av systemet eller som support.
Du är serviceinriktad och har god förmåga att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då arbetet kräver stor fokus på våra användare/chefer, vilket bland annat innebär att kommunikativ och förtroendeskapande förmåga är extra viktig.
Du har hög integritet och är självständig och flexibel Vidare har du god pedagogisk förmåga. Goda kunskaper i svenska, i så väl tal som skrift är grundläggande.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner
Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.