OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en bred och stödjande roll där du får vara med och bidra till utvecklingen av statlig verksamhet? Tycker du om ordning och reda, att samarbeta och ge service? Då kan det vara dig vi söker för rollen som administratör.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en bred roll där du kommer att fungera som administrativt stöd ut mot hela myndigheten. Du kommer bland annat att arbeta med HR- och viss ekonomiadministration och även att stötta upp vår registratur med diarieföring. I rollen som administratör kommer du bland annat att:
- granska löneadministration och löneunderlag till Statens servicecenter
- stötta chefer och medarbetare i vårt personal- och lönesystem
- bevaka och följa upp personal- och anställningsuppgifter
- genomföra beställningar och granska fakturor
- diarieföring.
Du kommer att tillhöra HR-enheten, en enhet på fyra personer som arbetar tätt tillsammans.
Din bakgrund och kompetens
Vi söker dig som har gymnasieexamen, gärna kompletterad med eftergymnasial utbildning inom administration. Du har några års erfarenhet av en liknande bred serviceinriktad roll i offentlig verksamhet, gärna från administrativt arbete i en HR- eller ekonomifunktion. Du är van vid, och har ett intresse för, att arbeta i olika system och har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Kan du några av de system vi använder, t.ex. Primula och Visma Proceedo, är det en fördel men inget krav. Du ska även ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Du är noggrann, effektiv, strukturerad, flexibel och nytänkande med hög integritet. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt och är inte rädd att ta dig an såväl stora som små uppgifter. Du samarbetar bra med andra, har lätt för att ta nya kontakter och skapa förtroendefulla relationer. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer om oss
Vi söker dig som delar våra värdeord – öppna, professionella och utvecklingsinriktade – och som vill vara med på vår resa mot att bli en myndighet i toppklass.
Våra öppna fina lokaler finns centralt i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. På esv.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och se film där medarbetare berättar varför de valt ESV som arbetsgivare.
Så här rekryterar vi
Tjänsten är en visstidsanställning på ett år. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 februari 2022. Du ansöker genom att besvara ett antal urvalsfrågor samt bifoga ansökan i vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta Jenny Carlson, HR-specialist, på 08-690 43 59. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Camilla Meyer, HR-specialist på 08-690 44 05 alternativt hr@esv.se. Fackliga kontaktpersoner är Elisabeth Perntz, ordförande Saco-S, elisabeth.perntz@esv.se, och Johan Hjerpe, ordförande ST, johan.hjerpe@esv.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
ESV utvecklar den ekonomiska styrningen för regeringen, Regeringskansliet och andra statliga myndigheter samt gör analyser och prognoser av statens ekonomi. ESV är också Sveriges nationella revisionsorgan för EU-medel. Vi finns i Stockholm och har 150 anställda.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Eriksson
08-690 4549
Jan Pedersen
073-3981255