Systemkunnig inköpare

Arbetsbeskrivning

Om företaget
SC Motors Sweden AB är ett helägt dotterbolag inom det japanska handelshuset Sumitomo Corporation, som är ett av Japans äldsta och största handelshus med 72 000 anställda i koncernen och en verksamhet i 65 länder. Det europeiska huvudkontoret finns i London. Sumitomos svenska verksamhet, SC Motors, är importör av Hyundai, Citroën och Mitsubishi. Företagsgruppen SC Motors består av ca 120 anställda med många olika kompetenser och inriktningar vilket gör oss till en spännande och dynamisk arbetsplats.

Dina arbetsuppgifter
Vi står inför en spännande förändring där vi lyfter upp flera affärskritiska funktioner till vårt moderbolag SC Motors. Dessa funktioner kommer att utgöra ett viktigt stöd till vår importverksamhet för både Citroën och Mitsubishi. Ett av dessa områden rör vår eftermarknad som innefattar vår reservdels- och tillbehörsavdelning. Till denna enhet söker vi nu en systemkunnig inköpare.

Vår reservdels- och tillbehörsaffär är av yttersta vikt för oss, vilket ställer höga krav på välfungerande inköpsprocesser och rutiner, lagerflöden samt moderniserade stödsystem som förenklar vår vardag. Som inköpare blir du en viktig del i skapandet och vidareutvecklingen av denna funktion, där du kommer att jobba för att effektivisera och förenkla våra inköpsprocesser, både gällande planering, beställning, lagerhållning och uppföljning av försäljning. För detta ändamål har du tillgång till bra verktyg och system, som möjliggör att både förenkla och effektivisera våra rutiner och processer. Vidare kommer du också att ansvara för prissättningen av våra reservdelar. Med din hjälp säkerställer vi att vi har rätt artiklar till rätt pris, på rätt plats och i rätt tid. Detta i sin tur säkerställer att vi kan erbjuda våra återförsäljare en enklare vardag och möjligheter till en framgångsrik eftermarknadsaffär.

Tjänsten är baserad på vårt fina huvudkontor i Upplands Väsby och du kommer att rapportera till vår reservdelschef.


Din profil
För att matcha rollen tror vi att du har erfarenhet från reservdels- eller tillbehörsaffären, där du jobbat i administrativa och analytiska roller i system- och IT-intensiva miljöer. Därför är du en erfaren systemanvändare med god vana att använda MS Office och specifikt MS Excel i ditt dagliga arbete. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift samt innehar B-körkort.

Som person är du noggrann och analytisk med en känsla för detaljer. Du är bra på att hantera flöden och trivs i roller där du får skapa, förenkla och effektivisera arbetet och här kommer din strukturerade sida väl till pass. Vidare är du en samarbetsvillig person med ett intresse för bilbranschen.

Vi erbjuder:
Hos oss möts du av ett inspirerande och kompetent team i ett dynamiskt och internationellt bolag med mycket starka ägare. Du kommer in i en spännande fas av förändring och förnyelse där du intar en ny funktion och får vara med och påverka våra sätt att arbeta. Din utveckling är viktig för oss och du kommer att beredas utrymme att både utvecklas och växa tillsammans med oss i skapandet av vår framtida organisation.


I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin och Susanna Haglund. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Autorekrytering AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 31 oktober 2018

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024