Systemövervakare - Supporttekniker (Back office)

Systemövervakare - Supporttekniker (Back office)

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu systemövervakare som brinner för IT-teknik och support.
I rollen kommer man ansvara för övervakning av ett system som bolagets kunder använder för snabb och säker kommunikation. Man ansvarar för att upptäcka, utreda och felsöka inkommande trafik samt B2B support i Jira och eskalera vid behov och konfigurera i bolagets backend-system för att säkerställa fortsatt leverans av tjänsten.
Vi söker dig som har en can-do-attityd och som kan arbeta både självständigt men också i ett globalt team. Du behöver trivas i en global arbetsmiljö och vara bekväm med kommunikation på engelska då denna roll kommer vara integrerad i utvecklingen av processer för bolagets alla globala kontor.
I grunden ser vi att du är en social och serviceminded person som gillar att hjälpa andra med IT-relaterade frågor. Du har en positiv inställning och tycker om att arbeta i ett härligt arbetsklimat där dina prestationer gör skillnad och lyfts fram.


Som person ser vi att du är:
Serviceinriktad och tycker det är roligt att hjälpa till
Positiv problemlösare som ser möjligheterna
Självständig men som även bidrar till en god arbetsmiljö genom att samarbeta och dela med sig av sina kunskaper
Engagerad, driven & analytisk inställning
Svenska och Engelska, kan formulera dig väl i både tal och skrift



Vi ser gärna att du har:
Stort intresse för IT-teknik
1-3 års erfarenhet som back office tekniker/NOC
SQL-kunskaper
Erfarenhet av VoIP
Erfarenhet av Jira



Du kommer att arbeta i en rolig och snabb arbetsmiljö med många möjligheter till att växa, lära och bidra i bolaget. Utgångspunkten blir ifrån kundens lokaler i Stockholm och omfattningen är heltid.
Vi ser det som ett stort plus om du har tidigare erfarenhet från telekombranschen, som NOC och/eller IT-supporttekniker.


Om oss
Vårt motto är att behandla våra kunder, anställda och varandra på samma sätt vi själva vill bli behandlade på. Det är inte så svårt när man tänker på det. Det gäller bara att varje dag vara beredd att göra "det lilla extra" eller i vårt fall "Bryta ryggen" för varandra.
Vi anser att om vi ska kunna leverera tjänster av högsta kvalité så måste vi ha engagerade medarbetare som brinner för och känner stolthet för sitt arbete. Vi vet att det vi investerar i våra medarbetare investerar de i våra kunder. Samarbetet ska bygga på förtroende och vår målsättning är att ConsultingIT skall vara det självklara valet i form av Partner och Arbetsgivare.
Vi kommer aldrig vända ryggen åt något för att det är jobbigt. Vi kommer aldrig skylla på att kunden inte förstår. Vi kommer aldrig acceptera annat än 100% av varandra.
Vi kommer ALLTID finnas här för våra kunder, partners och medarbetare.
Välkommen till ConsultingIT

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Consultingit Stockholm AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Postadress

Byvägen 6
Saltsjöbaden, 13334

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024