OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Låter det spännande att jobba med 3PL mot olika kunder i Sverige och internationellt och leverera skräddarsydda logistiklösningar? Du kommer vara en del av Europateamet med placering på Schenker Logistics trivsamma huvudkontor i Landvetter, härifrån arbetar vi tio personer i teamet, mot våra verksamheter i hela Europa.
Rollen
Dina arbetsuppgifter varierar mellan att jobba med utveckling av befintliga kunder till nya kundimplementationer. Du arbetar i olika projekt där du ansvarar för integration, systemuppsättning, eventuell utveckling som behöver göras, tester och implementation. Som systemstöd har du ett komplext VMS-system där du kommer att jobba hands-on. Du är med i hela flödet ända tills kunden går ”live” med systemet och då är du med på plats och utbildar. Du har flera projekt igång parallellt där vissa projekt är större och då är ni flera i teamet som är engagerade medan vissa projekt är mindre och då är du ensam drivande mot kund.
Vem är du?
Vi vill gärna att du har en akademisk examen och att du har minst ett par års arbetslivserfarenhet. För att trivas hos oss så bör du vara en ambitiös och nyfiken person som tycker om att arbeta processorienterat. Du talar svenska och du behärskar engelska väl i tal och skrift. Vi vill också att du:
- har erfarenhet av databaser och SQL
- har kunskap om API:er
- är öppen för resor i tjänsten
- tidigare har arbetat på lager eller med logistik (meriterande)
Hos oss på Schenker Logistics hjälps vi åt och är prestigelösa – känner du igen dig i det, samtidigt som du är driven och analytisk – då tror vi att du kommer att lyckas hos oss!
Vill du veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Sigma Recruit. Vill du veta mer, kontakta rekryteringskonsult Annica Göransson på annica.goransson@sigma.se alternativt mobil 0703-340 099. Välkommen med din ansökan på www.sigmarecruit.se/jobb. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt.