OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar?
Erikshjälpen söker nu en till medarbetare till vår Programavdelning Internationellt, med placering på vårt centrala kontor i Huskvarna. Här erbjuder vi ett spännande och varierande arbete med stort fokus kvalitetssäkring utifrån budget och ekonomi.
Arbetsuppgifter
Som rådgivare inom system och ekonomi kommer du ha en tydlig roll i Erikshjälpens kvalitetssäkring av projekt utifrån budget och ekonomi. Du arbetar stödjande mot våra regionkontor och bistår dem för att möta krav från givare och finansiärer i rapportering och revisionskrav i enskilda projekt. I din roll deltar du också aktivt i att kvalitetssäkra våra partnerorganisationers interna kontroll och ekonomiska system samt bedömer projekt utifrån ekonomiskt perspektiv. I din roll ingår också att arbeta med att förfina, utveckla, implementera och jobba med efterföljelse av policyers och riktlinjer för ekonomisk uppföljning.
I din roll ingår även arbete med att underhålla och utveckla vårt projekthanteringssystem för att optimera systemens tillgänglighet och funktionalitet både för projekt i Sverige och utomlands. Du förväntas delta i Erikshjälpens kapacitetbygge både bland våra partnerorganisationer och internt vad gäller digitala system likväl som ekonomi. Du kommer i ditt uppdrag ha ett nära samarbete med vår controller.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller flera års erfarenhet av ekonomisk uppföljning som vi bedömer som likvärdig. Du besitter en god analytisk förmåga och kan arbete självständigt såväl som i team. Du är en person som tar stort ansvar, är organiserad, strukturerad samt sätter värde i att nå mål och hålla hög kvalitet. Du har en god kommunikativ förmåga och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska då ditt arbetsspråk i första hand kommer vara engelska.
Det är meriterande med erfarenhet av Lime CRM samt QuickBooks som är arbetsredskap som används dagligen. Likaså är erfarenhet från internationellt biståndsarbete och rättighetsbaserat arbetssätt meriterande. Du vill vara del i vår kultur och värdegrund.
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Som anställd hos oss kommer du göra skillnad!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan senast den 9 oktober till ansokan@erikshjalpen.se Märk ansökan med ”Systams and Finance Advisor”
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, tillträde 1 januari 2021. Vi tillämpar 6 månaders prov Tjänsten är placerad på Erikshjälpens huvudkontor i Huskvarna.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande programchef Jessica Albertson på telefonnummer 073-048 46 69. Du kan läsa mer om Erikshjälpen på erikshjalpen.se
Om oss
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation som arbetar för att barn som lever i fattigdom och utsatthet ska få ett bättre liv, både nu och i framtiden. Erikshjälpen arbetar i fem regioner runt om i världen, samt i Sverige, för barns rätt till utbildning, hälsa samt trygghet och skydd. Arbetet sker utifrån barnkonventionen, tillsammans med lokala partnerorganisationer. I Sverige gör Erikshjälpen även insatser för barns rätt till meningsfull fritid samt driver folkbildning och opinion för att främja barns rättigheter. Inom Erikshjälpen finns Sveriges ledande second hand-verksamhet med ett 60-tal butiker och ett växande nätverk av samarbetspartners. Överskottet från butikerna används för sociala och humanitära insatser.