Systemspecialist

Arbetsbeskrivning

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året runt. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.

Mångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!

Vill du jobba med att driva transformation med kunden i fokus och helhetsupplevelse som ledstjärna? Har du en bakgrund inom agila utvecklingsteam? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!

Your next challenge?
Jag heter Anneli Joelsson och ansvarar för för ett av fyra team inom IT Services Billing. Vi jobbar i projekt där vi utvecklar nya produkter och funktioner. De system vi ansvarar för hanterar insamling av trafikposter både nationellt och internationellt, prissättning av trafikposter, kampanjer, beräknar vad kunden ska betala och skickar information till reskontra. I faktureringskörningarna sammanställs fakturan och layout läggs på innan fakturan når kunden, elektroniskt eller som pappersfaktura. Det är stora volymer fakturor som skickas ut till både privat- och företagskunder. Det viktigaste för oss är att kunden är nöjd och forsätter välja Telias tjänster.

Your next manager and team
I våra team på Billing arbetar vi nära andra enheter inom IT och förser även affärssidan med vår expertis inom billing. I rollen som System Specialist hos oss på TeliaCompany kommer du ha en betydelsefull uppgift i att säkerställa att vi fortsatt kan leverera kvalitetsledande helhetslösningar inom Billing. Din främsta arbetsuppgifter kommer därför att vara att driva transformation med kunden i centrum samtidigt som du har helhetsupplevelse i fokus.

You
Vi lägger stor vikt vid din förmåga att leda och samarbeta med andra. För att komplettera teamet bör du ha tidigare erfarenhet inom projektledning, kravhantering och test samt relevant eftergymnasial utbildning.


How?
Telias värderingar Dare, Care, Simplify är grunden i det vi gör. För den här rollen lägger jag tonvikten på att du:

Dare to innovate by sharing ideas, taking risks and continuously learning
Care for each other by being supportive, respectful and honest
Simplify our teamwork by transparent communication, active collaboration and knowledge sharing

Why?
We´re changing the industry, we´re digitalizing society, we´re creating the New Generation Telco to bring the world even closer – on the customers terms.
That´s the next chapter in our story, what´s yours?

Contact
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta antingen Anneli Joelsson 070-6297363, Mia Sidfeldt 070-5409140 eller Peter Sirviö 070-5306087. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Välkommen till Telia!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Assarson
011-191896
Christina Stenstrand
054-22 18 87
Linda Karlsson
+46 727332625
Johan Helldén
+46 725126690
Sofia Lindroth

Herman Mårtensson
+46 72-5282823
Johan Dahle
+46 70-5096090
Erik Josefsson
+46 70-3923423
Rickard Stenberg
+46 703678300
Robert Nyström
+46 72-5114544

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telia Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt kollektiv avtal
  • Tillsvidare/Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 6 mars 2017

Besöksadress

Mårbackagatan 9
None

Postadress

None
Stockholm, 10663

Liknande jobb


Data Scientist

Data Scientist

23 oktober 2024

22 oktober 2024

22 oktober 2024

Sales & Marketing Analyst

Sales & Marketing Analyst

22 oktober 2024