OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vill du arbeta som systemexpert inom löneprocesser och har intresse av digitalisering och robotisering? Då kan du vara den systemspecialist vi söker!
Vilka är vi?
Löneenheten tillhör personalavdelningen i Norrköpings kommun, där vi tillsammans är cirka 60 kollegor. Vi har målsättningen att vara en HR-organisation i framkant som utmanar traditionella metoder. Löneenhetens uppdrag är att se till att rätt lön betalas ut i rätt tid och att ge stöd och god service till chefer och lönerapportörer inom områdena löneadministration, systemförvaltning, utbildning och pension. Vi har en nära dialog med chefer och lönerapportörer i kommunen.
Genom tillitsbaserad ledning och styrning delegeras ansvar och du som medarbetare inbjuds till dialog och delaktighet. För oss är det viktigt att ta tillvara på din kunskap och din utvecklingsförmåga. Totalt är vi 19 medarbetare på enheten och vi finns på Slottsgatan 118 i Norrköping, i nära anslutning till resecentrum i Norrköping. Hos oss har du möjlighet att till viss del jobba på distans.
Dina arbetsuppgifter
Som systemspecialist på löneenheten arbetar du lösningsfokuserat, med fokus på förbättringsmöjligheter! Ditt ansvar i lönesystemet Heroma är både stort och viktigt, utifrån att systemet ska vara användarvänligt för kommunens alla chefer och rapportörer. Du följer ditt resultat genom att testa nya versioner, flöden och utvecklingar kopplat till systemets funktionalitet, och du ansvarar för både processer och integrationer i systemet. Du hanterar även ärenden gällande omorganisationer och tar fram data till organisationen via SQL-frågor.
Du ingår i en organisation som har till uppdrag att stödja och serva våra chefer och rapportörer i löne- och systemrelaterade frågor. Du tar en aktiv roll i verksamhetens övriga operativa arbete samt är en del i utvecklingsarbetet på enheten.
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat flera år med arbetsuppgifter inom området lön samt inom systemförvaltning. Utbildningsmässigt får du gärna ha med dig en lönerelaterad utbildning, men du har som lägst slutförd gymnasieutbildning.
Det är starkt meriterande om du har arbetat i lönesystemet Heroma.
Du trivs allra bäst med denna tjänst om du gillar att självständigt driva processer, samt har en fallenhet för att anpassa dig efter rådande omständigheter. Du är en del av helhet och du har lätt för att se hur din insats påverkar verksamheten i ett större sammanhang. Kvalitét är viktigt för dig och du tycker om att tillsammans med andra nå uppsatta mål.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid
Sista ansökningsdatum: 2 oktober
Kontakt: Vill du veta mer om tjänsten och rekryteringsprocessen kontaktar du rekryteringsspecialist Johanna Carlberg på johanna.carlberg@norrkoping.se
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.