OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett dynamiskt team i ett börsnoterat nordiskt bolag, där du får möjlighet att påverka, skapa och förbättra? Bravida genomgår för närvarande en transformationsresa med många satsningar inom hela koncernen. Detta innebär en stark tillväxtfas med många initiativ inom bland annat digitalisering och hållbarhet. En del av denna resa innebär att implementera nya system och förstärka vår kompetens inom dessa områden.
I samband med detta söker vi en Systemspecialist för att vara delaktig implementationen av vårt nya inköpssystem. Som systemspecialist hos Bravida får du ett stort ansvar med roliga och varierande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från liknande roller och vill vara med på en spännande resa? Då vill vi höra från dig!
Om rollen
Som Systemspecialist inom inköp kommer du att arbeta i ett engagerat team bestående av två systemspecialister och en systemansvarig.
Din roll innebär att medverka i implementeringen av vårt nya inköpssystem ”Ivaula”, som är plattformen där vår verksamhet genomför sina inköp. Rollen innebär att arbeta med löpande förvaltning, driva och genomföra förändringar, samt utveckla och underhålla systemet.
Utöver det innefattar rollen bland annat:
Kravhantering
testning och ev. rättning av ny funktionalitet
att agera som tredje linjens support tillsammans med teamet
att utföra viss konfigurering i plattformen.
att hantera integrationer, både till andra system inom Bravida samt gentemot våra leverantörer för orderläggning och fakturering
Här blir du en del av ett globalt team med bas i olika nordiska städer. Du kommer att arbeta i en händelserik miljö med högt tempo. Vårt huvudkontor ligger vid Telefonplan i Stockholm och vi ser gärna att du utgår härifrån.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett starkt intresse för system och som har erfarenhet som super user, systemspecialist eller i en liknande roll. Vi tror att du har erfarenhet inom support, kravhantering och test. Det är meriterande om du även har erfarenhet av integrationer och tidigare har arbetat med produktions-, inköps- eller ekonomisystem. och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarstagande, analytisk och målfokuserad. Du kommunicerar tydligt och strukturerat i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga och gillar både att arbeta i team och självständigt. Vi ser gärna att du är driven och nyfiken, och vill utvecklas och lära nytt.
Vi erbjuder dig
Hos oss får du stora möjlighet att utvecklas och fördjupa dina kunskaper hos en organisation som befinner sig i en spännande transformationsresa. Du kommer att kunna utbyta erfarenheter med kollegor som har lång erfarenhet inom branschen. Här får du en roll i ett team, där du får vara med och forma din roll, med stort eget ansvar och möjlighet att påverka din arbetsvardag och framtid.
Ansökan och intresse
Låter det intressant? Då vill vi veta mer om dig!
I denna rekrytering samarbetar Bravida med Boxhill Recruitment. Vi hoppas få läsa din ansökan så snart som möjligt! Ansök genom att klicka på “Ansök här”, vi lovar att det går enkelt och att dina uppgifter blir säkert hanterade.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Andrea Schwieler på andrea.schwieler@bhill.se alternativt 070-768 59 74.
Bravida som arbetsgivare
Bravida sysselsätter över 12 000 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland och är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.
Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans.
Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi!