Systemspecialist Teknisk Support

Systemspecialist Teknisk Support

Arbetsbeskrivning

Om Elon
Elon Group vill vara en attraktiv arbetsplats. Hos oss präglas arbetsklimatet av respekt för dig som individ. All verksamhet hos Elon Group ska byggas på mångfald, inkluderande och respekt för alla människors lika värde. Detta leder till engagemang, innovation och affärsutveckling. Tillsammans med utmanande och stimulerande arbetsuppgifter gör detta Elon Group till en spännande arbetsplats. Att vara en attraktiv arbetsgivare säkerställer vi genom kompetensutveckling, löpande uppföljning av arbetsinsatser, bra ledarskap samt bra kommunikation.


Arbetsuppgifter
Som systemspecialist teknisk support är du kontakten med Elon Groups omgivning när det kommer till supportbehov där du bidrar med grundläggande kunskaper i våra system och processer till såväl medlemmar som kollegor. Supporten är sk 2nd line-support och är under uppbyggnad, det finns god chans att vara med och utveckla avdelningen, dess funktion och rollen i framtiden. Supporten består av två personer.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Logga supportärenden i vårt ärendesystem - Följa upp och driva supportärenden i mål - Ge feedback och kunskap in i supportprocessen, arbeta med förbättringar, uppdatera dokumentation - Kontaktperson till tjänsteleverantör för ärendehanteringssystemet - Uppsättning och användarrättigheter för ärendehanteringssystem


Vem är du?
Du är noggrann och har lätt för att hålla ordning och reda. För att trivas i rollen ser vi att du är serviceinriktad, positiv och gillar att arbeta med människor. Du är van att arbeta i team och kan även driva fram saker med ett eget ansvar. Du har lätt för att presentera och kommunicera information. Vi ser även att du gillar att skapa nya processer för att säkerställa flöden. Du har även ett systematiskt arbetssätt och följer instruktioner och procedurer.


Erfarenhet
Avslutad gymnasieutbildning. Du har god IT-förståelse och har arbetat med ex. någon form av IS/ITsupport, projektdeltagare, processutveckling eller har en relevant utbildning i grunden. Du kan vid behov lära ut och instruera sin omgivning. Har du arbetat i Jira eller Jeeves är detta meriterande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elon Group AB Örebro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2020
  • Ansök senast: 12 juni 2020

Postadress

BÄCKLUNDAVÄGEN 1
Örebro, 70203

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024