Systemspecialist till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

Rollen och erbjudandet

Som systemspecialist på AcadeMedia kommer du tillsammans med dina kollegor att ansvara för förvaltning och utveckling av de system (HR-plus 8 och Medvind) som stödjer löne- och HR-processerna. Vårt fokus är att säkerställa kvalitet och att systemen tillgodoser verksamhetens behov. Vi ser också att du vill mer än så, du drivs av och har modet att vilja modernisera, effektivisera samt utveckla redan befintliga processer och systemlösningar.

Exempel på några arbetsuppgifter är att:

●      Ständigt och nyfiket sätta dig in i systemens (HR-plus 8 och Medvind) alla delar- förstå detalj, helhet, integrationer, samband och konsekvenser

●      Ge service och support både till vår löneavdelning som helhet men också till HR, stabsfunktioner och våra verksamheter

●      Arbeta proaktivt med att ständigt förbättra och effektivisera rutiner och arbetssätt

●      Planera, genomföra och följa upp drift och körningar. Ständigt effektivisera och digitalisera/automatisera

●      Vara delaktig i nya releaser/versioner tillsammans med leverantör. Tester, information, kommunikation och utbildning är förutsättningar för att lyckas med alla förändringar

●      Initiativtagare samt medverka i utvecklingsprojekt, övertagande av verksamhet och andra förbättringsaktiviteter

Att ge fin service och stötta verksamheten i sin helhet är viktigt för dig. Du ingår i vår systemförvaltningsgrupp som ansvarar för systemen kopplat till lön- och HR-processer. Gruppen består nu av fyra medarbetare. En av gruppmedlemmarna är förvaltningsledare och ni rapporterar alla till gruppchefen. 

Om dig

Som systemspecialist ser vi att du har några års erfarenhet av att ha arbetat med systemförvaltning. Du bör ha god kännedom om HR- och löneprocesser. Du har eftergymnasial utbildning inom lön/IT eller motsvarande. För oss väger din erfarenhet och personliga egenskaper tyngst. Det är starkt meriterande om du har arbetat med HR-plus 8 tidigare. God teknisk förståelse är också viktigt samt goda kunskaper i Excel. Att kunna dokumentera ditt arbete är en självklarhet. Som person ser vi gärna att du är trygg, nyfiken, vågar testa olika lösningar, kommer med idéer och tar egna initiativ. För att lyckas i rollen bör du även vara duktig på problemlösning, analys, planering och kommunikation. Du arbetar gärna i grupp men har inga problem att ta självständiga beslut. Vi tror du är lyhörd och en god lyssnare. Du trivs av att jobba i en föränderlig miljö med möjlighet att påverka och är van att tillämpa kollektivavtal och har djup förståelse för kopplingen till systemstöden.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på ett antal korta frågor.

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på lisa.siden@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024