OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I rollen som Systemspecialist kommer du att ingå i affärsområde personlig assistans nyetablerade team för kvalitet- och verksamhetsutveckling. Teamet som leds av Personlig Assistans Kvalitetschef kommer bestå av dig, ytterligare en systemspecialist samt fyra kvalitetskoordinatorer. Som Systemspecialist kommer du tillsammans med dina kollegor arbeta med att säkerställa att systemet används korrekt samt medverka till att utveckla och följa upp bl.a den formella kvaliteten i våra bolag, genom Tidvis. Du kommer att utbilda medarbetare i Tidvis och stötta medarbetare via support.
Du är även vår kommunikationslänk gentemot Tidvis i frågor gällande teknisk utveckling, utmaningar och felanmälningar.Tjänsten kommer till viss del innebära resor till våra bolag och lokalkontor runt om i Sverige.
Dina dagar kommer bland annat kunna innehålla;
- Strukturerade uppföljningsmöten med tjänstemän i bolagen för att säkerställa att användandet av Tidvis sker korrekt och på bästa sätt
- Stötta,supporta och vidareutbilda medarbetare i bolagen
- Bidra till helheten tillsammans med övriga kollegor i ditt team
- Initiera och driva arbetet med att implementera nya delar- och arbetssätt i Tidvis.
- Vara aktiv i verksamheterna för att förstå hur vi arbetar och efterlever våra gemensamma rutiner
- Samverka med Kvalitetskoordinatorerna i framtagande av digitala utbildningspaket samt skapa möjlighet att genomföra, dokumentera och följa upp dessa i Tidvis
- Genomföra internrevisioner för att säkerställa nyttjandet av Tidvis.
- Ansvara för roller och behörigheter i Tidvis
- Bidra med din kompetens under vissa delar av marknadsområdenas ledningsgruppsmöten - Aktivt bidra till utveckling av systemet, delta i samverkansmöten med Tidvis
Om dig
Du är duktig på uppbyggnad av system och utveckling samt är pedagogisk i ditt sätt att bemöta medarbetare. Du trivs bra i ett prestigelöst team och delar gärna med dig av din kunskap likväl som du gärna tar hjälp från dina kollegor. Du är systematisk och ser nyttan i återkommande uppföljning och strävar efter ständig utveckling.
Om oss
kvalitetsarbete kännetecknas av:
- Kundfokus, vårt viktigaste uppdrag är att skapa värde för de vi är till för, våra kunder. Bemötandet är i fokus. Detta arbetssätt lägger grunden för en kundorienterad verksamhetsutveckling
- Ständiga förbättringar, förnyelse genom ett metodiskt förbättringsarbete som genomsyrar organisationen.Vi arbetar systematiskt med kompetensutveckling och för in ny kunskap i verksamheten på ett strukturerat sätt.Vi följer upp och analyserar avvikelser samt lär oss av de synpunkter, klagomål och förbättringsförslag som våra kunder framför
- Delaktighet, en kultur som stimulerar till medarbetarnas engagemang,ständigt lärande, kreativitet och nya idéer.
- Hållbar utveckling, att arbeta rättssäkert, transparent och systematiskt.Arbeta för en långsiktigt hållbar miljö som främjar människors hälsa. Att nyttja våra resurser ansvarsfullt och effektivt för att kunna tillgodose våra kunders behov och för att kunna erbjuda våra tjänster till fler.
Team Olivia är en av de största privata aktörerna på omsorgsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. I Team Olivia ingår drygt 50 bolag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, omsorgsboenden, behandling, skolor med särskilt stöd och hemomsorg.
Vårt uppdrag är att stödja individer som befinner sig i ett utsatt läge. Därför är det avgörande för vår verksamhet att vi bemöter våra kunder med respekt och engagemang. Vår värdegrund handlar om människors lika värde och den är ständigt närvarande i allt vi gör.
Läs gärna mer om oss på: www.teamolivia.se (http://www.teamolivia.se)